۲۰۰هزار نفر در کشور به هپاتیت C مبتلا می باشند

اسفند ۱۴۰۲
ممتاز نیوز: رئیس شبکه هپاتیت کشور گفت: تعداد بیماران مبتلا به هپاتیت حدود ۲۰۰ هزار نفر است. شیوع آن کمتر از نیم درصد است در حالی که در کشورهای همسایه مانند پاکستان و آذربایجان این رقم بالای ۷ درصد و در تاجیکستان بالای ۱۰ درصد است.

سیدمؤید علویان در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه گفته می‌شود هپاتیت C در کشور در بین معتادان تزریقی رو به افزایش است گفت: هپاتیت نوع C در کشور رو به کاهش است چرا که خون‌هایی که در چرخه درمان کشور توزیع می‌شود سالم است و همچنین آموزش‌های لازم بین معتادان تزریقی و اشخاص پرخطر داده می‌شود.

 ۲۰۰هزار نفر در کشور به هپاتیتC مبتلا می باشند

وی افزود: اکنون زیر ۲۰۰ هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا می باشند و شیوع آن کمتر از نیم درصد است در حالی که در کشورهای همسایه مانند پاکستان و آذربایجان این رقم بالای ۷ درصد و در تاجیکستان بالای ۱۰ درصد است.

رئیس شبکه هپاتیت کشور به کارهای انجام شده برای بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی اشاره کرد و گفت: طی طرح غربالگری در زمینه هپاتیت C که در بین این بیماران انجام شد تاکنون ۳۲۰۰ بیماری که به هپاتیت C مبتلا شده‌اند شناسایی و به طور رایگان درمان شده‌اند.

علویان ادامه داد: میزان شیوع هپاتیت C در بین بیماران هموفیلی از ۴۰ درصد به زیر ۲۰ درصد و بیماران مبتلا به تالاسمی از ۳۰ درصد به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

وی در مورد وضعیت دارویی بیماران مبتلا به هپاتیت نیز گفت: مشکلات دارویی و درمانی این بیماران نسبت به ۶ ماه قبل بهبود یافته و بهتر شده است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.