۲۰۰ هزار تومان پرداختی بهزیستی حتی کفاف خرید ویلچر چینی را هم نمی‌کند!

۲۱م دیماه ،

۲۰۰ هزار تومان پرداختی بهزیستی حتی کفاف خرید ویلچر چینی را هم نمی‌کند!

200 هزار تومان پرداختی بهزیستی حتی کفاف خرید ویلچر چینی را هم نمی‌کند!

 رییس انجمن حمایت از حقوق معلولان با اشاره به اظهارات مسئولان بهزیستی مبنی بر توزیع هزینه ۲۰۰ هزار تومانی خرید ۱۰ هزار ویلچر میان معلولان سراسر کشور گفت: این در حالیست که کمترین میزان هزینه ویلچر آن هم برای نوع تایوانی و چینی بی‌کیفیت ۴۸۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش راسخون، علی‌همت محمودنژاد در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان اینکه به نظر می‌رسد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سبب مشغله بسیار نسبت به مشکلات معلولان بی‌توجه است، در ادامه با تاکید بر نیاز سالانه ۵۰ هزار معلول به تعویض و خرید ویلچر افزود: سازمان بهزیستی طبق قانون موظف است ۱۰۰ درصد هزینه‌های ویلچر معلولان را پرداخت کند.

رییس انجمن حمایت از حقوق معلولان در ادامه عنوان کرد: حق گمرک و مالیات بر ارزش افزوده وسایل توانبخشی، داد معلولان را درآورده است و ۶۵ تا ۶۷ درصد بر قیمت این وسایل می‌افزاید، حال آنکه وسایل توانبخشی معلولان با ارز غیردولتی وارد می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ضروری است ارز مرجع برای وسایل توانبخشی معلولان تعیین و این وسایل از مالیات بر ارزش افزوده و حق گمرک معاف شوند و یا مقدمات ساخت وسایل توانبخشی استاندارد در کشور فراهم شود، چرا که در حال حاضر حتی یک ویلچر استاندارد نیز در داخل کشور ساخته نمی‌شود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / آسیب ها و مشکلات
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.