۲۰۰۰هزارتن عسل در کرمانشاه تولید شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال بیش از ۲۰۰۰ تن عسل در استان کرمانشاه تولید شده که این میزان تولید عسل ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش ایانا ،مهندس بهرام خانی افزود:میزان تولید عسل استان کرمانشاه در سال گذشته حدود هزار و ۶۱۰ تن بوده که با افزایش ۲۵درصدی امسال وضعیت استان در تولید این محصول در حال بهبود است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیشترین عسل تولیدی این استان را مربوط به شهرستان صحنه اعلام کرده و تاکیدکرد:در شهرستانهای کنگاور،کرمانشاه و سنقر نیز مقادیر قابل توجهی عسل تولید می‌شود.

وی عسل تولیدی در استان کرمانشاه را به عنوان یکی از محصولات سالم و پاک برشمرده و گفت:این استان در زمینه تولید عسل در سال گذشته رتبه هفتم کشور را بدست آورده که امیدواریم امسال نیز این رتبه همچنان تک رقمی باقی مانده و حتی به رتبه‌های بالاتر دست‌یابیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پرورش زنبورعسل به عنوان یکی از حرفه‌های درآمدزا و اشتغالزا یاد کرده و افزود:سال گذشته۱۴۸ هزار کلنی مدرن و هشت هزار کلنی بومی در استان کرمانشاه فعال بوده،اما نتایج سرشماری امسال هنوز مشخص نشده است.

 

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.