۲۰۱۲، سال سیاه اقتصاد فرانسه

۷ م دیماه ،

فرانسه در سال ۲۰۱۲ وضع اقتصادی سیاهی را پشت سر گذاشت.

به گزارش مونیتورینگ خبرها خارجی واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه بی اف ام تی وی شمار بیکاران فرانسوی در این سال از مرز سه میلیون نفر گذشت و به رقم سه میلیون و یازده هزار نفر رسید.
این میزان بیکاری در فرانسه از سیزده سال پیش بی سابقه است. تقریبا نیمی از این اشخاص کسانی می باشند که مدتهای طولانی بیکار بوده اند. در راس بیکاران زنان و اشخاص بالای پنجاه سال به چشم می خورند.
وزیر کار فرانسه پس از اعلام این میزان بیکاری وعده داد که در آینده پنجاه هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. اما تحقق این وعده ها دشوار به نظر می رسد زیرا در سال ۲۰۲۴ نیز تقریبا  رشد اقتصادی در کار نخواهد بود.
فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز اذعان کرده است که فرانسه  از یک سال پیش دستخوش بیکاری مستمر است. وی گفت این موضوع زندگی را برای خانواده ها، مناطق و شرکتها دشوار خواهد کرد. در سال ۲۰۱۲ شمار بسیاری از شرکتهای فرانسوی تعطیل وکارگران بسیاری بیکار شدند.
حقوق بگیران در بین دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در مقابل استودیوی تلویزیونی محل برگزاری مناظره اولاند و نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه تجمع کردند. اولاند در آن زمان نزد تجمع کنندگان رفت تا حرف آنان رابشنود. اما انتخاب اولاند به ریاست جمهوری نیز چیزی را تغییر نداد. بازهم کارخانه هایی تعطیل و کارگران بسیاری بیکار شدند.کارگران فرانسوی به بعضی اماکن حمله کردند ، مسافت های بسیاری را پیاده پیمودند، مسیرهای راه آهن را مسدود  و اداراتی را اشغال کردند. اما به رغم وعده های مقامات از جمله فرانسوا اولاند اوضاع بهتر نشد


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.