۲۰۲۴ نحس ترین سال پزشکی در اروپا

۰۷م آذر ،

نتیجه این اقدامات اخراج و بیکارشدن هزاران تن از کارکنان بخش بهداشت و درمان مادرید و افزایش خدمات درمانی و هزینه های زندگی برای مردمی است که از چهارسال پیش در بحران شدید اقتصادی بسرمی برند

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، دولتمردان مادرید اعلام کرده اند در سال ۲۰۲۴ میلادی که حدود یک ماه دیگر آغاز می شود شش بیمارستان بزرگ ، ۲۷ مرکز بهداشتی و درمانی را به بخش خصوصی واگذار می کند. علاوه براین دولت اسپانیا از تعطیلی چندین بیمارستان و مرکز خدمات درمانی دیگر خبر داده است.

این طرح در پی تشدید بحران اقتصادی در اسپانیا و با هدف کاهش کسری بودجه دولت از سوی حزب حاکم محافظه کار اتخاذ شده و علاوه بر کارکنان بخش بهداشت و درمان سبب اعتراض دیگر اقشار این کشور شده است.

نتیجه این اقدامات اخراج و بیکارشدن هزاران تن از کارکنان بخش بهداشت و درمان ایالت مادرید و افزایش خدمات درمانی و هزینه های زندگی برای مردمی است که از چهارسال پیش در بحران شدید اقتصادی بسرمی برند و با نرخ بیکاری ۲۵ درصدی و از دست رفتن شغل بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مواجه می باشند.

همزمان ماریانو راخوی اول وزیر اسپانیا در پی شکست استقلال طلبان در انتخابات اخیر ایالاتی در کاتالان با سیاستمداران حزب حاکم دیدار و دربارهٔ پیامدهای نتایج این انتخابات رایزنی کرد.

از سوی دیگر «لیگ مبارزه با سرطان» دربارهٔ کاهش کمک به تحقیقات پزشکی که می تواند بسیاری از پژوهش های تحقیقاتی و نیز برنامه های حمایتی از بیماران را به خطر اندازد اخطار داده است. این سازمان که روز به روز با کمک های کمتر و تقاضای بیشتر روبرو می شود اعلام کرده که «اگر تغییری در اوضاع ایجاد نشود مجبوریم در سال ۲۰۲۴ از حدود ده طرح تحقیقاتی و نیز امور حمایتی از دو هزار خانواده بیمار صرفنظر کنیم».

«لیگ مبارزه با سرطان» بعلت بحران اقتصادی هم اکنون با کاهش بودجه و مشکلات جذب نیرو روبرو شده است. این انجمن پیش بینی کرد در سال مالی ۲۰۱۲ متحمل یک میلیون یورو زیان خواهد شد.

بر اساس امارها کمک های اهدایی در حالی کاهش می یابد که این سازمان بیش از قبل با تقاضای کمک مالی برای بیماران سرطانی به خصوص مادران مجرد که از عهده هزینه های روزمره خود برنمی آیند روبرو است اما کمک های مالی برای تحقیقات پزشکی در فرانسه به شدت کاهش یافته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.