سال ۲۰۲۴، سخت ترين سال برای اشتغال “ايتاليا” /افزایش ۴۳ درصدی بیکاری جوانان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس اتحادیه عمومی کار ایتالیا اعلام کرده است، سال ۲۰۲۴ سال سختی برای اشتغال در این کشور خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان تی ام نیوز، “سوزانا کاموسو” رئیس اتحادیه عمومی کار ایتالیا در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد، سال ۲۰۲۴ ، سخت ترین سال برای اشتغال در ایتالیا خواهد بود.

کاموسو گفت: بدون شک، سال ۲۰۲۴ ،‌ سخت ترین سال از نظر اشتغال خواهد بود. در این سال، همه مناطق کشور، به ویژه جنوب ایتالیا با خطر رها شدن به حال خود مواجه است.

رئیس اتحادیه عمومی کار ایتالیا افزود: بنابراین، باید سیاست هایی اعمال شوند که این سیاست ها به اشتغال و در اولویت قرار دادن آن توجه کنند. در غیاب این سیاست ها، بدون شک شرایط بسیار سخت تر خواهد شد.

میزان بیکاری کلی در ایتالیا به حدود ۱۳ درصد و بیکاری جوانان نیز به ۴۳ درصد افزایش یافته است.

در همین زمینه، مؤسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) در تازه ترین گزارش خود درباره میزان بیکاری در این کشور در ماه مارس سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است، میزان بیکاری در ایتالیا در حال افزایش است.

این روزنامه نوشت،‌ ایتالیا با موج گسترده ای از جوانان بیکار مواجه است. تعداد این قشر از افراد بیکار جامعه ایتالیا در مقایسه با ماه آوریل سال ۲۰۲۴، ۷۰۰ هزار نفر و به میزان ۱٫۶ درصد و در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۴ ، ۱۰ درصد افزوده شده است.

بر اساس این گزارش، ۳۶٫۳ درصد از نیروی فعال ایتالیایی کار نمی کند. این میزان در مقایسه با ماه آوریل سال ۲۰۲۴، ۰٫۲ درصد کاهش و در سطوح سالانه ۰٫۳ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.