۲۰۷ معارض دیگر در طرح تعریض خیابان امام خمینی(ره) رفع شد

شهردار منطقه ۱۰ از پیشرفت قابل توجه در تملک املاک معارض واقع در طرح تعریض خیابان امام خمینی(ره) و توافق با ۲۰۷ ملک واقع در طرح در محدوده این منطقه خبر داد.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، فرامرز عظیمی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به بافت فرسوده منطقه ۱۰ و لزوم توسعه معابر ، تملک املاک معارض برای اجرای طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره) در منطقه ۱۰، حد فاصل بزرگراه یادگار امام (ره) تا بزرگراه شهید نواب صفوی به طول ۲۱۰۰ متر به عنوان یکی از اولویت های مهم منطقه با جدیت در دست اجراست.

وی افزود: با تلاش‌های مستمر اداره املاک منطقه و ارائه تسهیلات ویژه به صاحبان املاک معارض در سال جاری، این پروژه در ۵ فاز شامل خیابان های جیحون تا کارون، کارون تا قصرالدشت، قصرالدشت تاخوش، خوش تا رودکی و رودکی تا نواب در دست اجراست و مراحل پایانی را طی می کند.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به این که ادامه عملیات اجرایی تملک املاک معارض خیابان امام خمینی (ره) بابیش از ۸۰ درصد پیشرفت در حال اجراست خاطر نشان کرد : تعریض این خیابان مستلزم عقب نشینی ۲۷۲ ملک معارض در طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره) است که در حال حاضر ۲۰۷ملک تملک شده و از این تعداد ۱۵۰ ملک تخریب و ۶۵ معارض باقی مانده است همچنین برای تملک املاک تاکنون ۳۸۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی توافق صورت گرفته است.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: اجرای طرح مذکور موجب هدایت ترافیک شرق به غرب و بالعکس، تسهیل در تردد وسایل نقلیه، کاهش ترافیک خیابان های همجوار ، اتصال بزرگراه های یادگار امام (ره) و شهید نواب صفوی از طریق شریان های اصلی همچون خیابان امام خمینی (ره) خواهد شد به همین دلیل، منطقه توان خود را به کار بسته تا با توافق، تملک و تخریب معارضین باقی مانده، روند اجرایی پروژه را سرعت ببخشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.