۲۱درصد نوت‌بوک‌های فروخته شده مبتنی بر سیستم‌عامل Chrome OS گوگل می باشند!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

فروش رایانه شخصی Chromebook گوگل در سال ۲۰۲۴ میلادی افزایش قابل ملاحظه یافت تا این شرکت بزرگ اینترنتی بتواند در حوزه یاد شده نیز گام‌های بزرگ بردارد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در سال قبل فروش نوت‌بوک‌های مبتنی بر سیستم‌عامل رایانه‌ای Chrome OS گوگل به گونه‌ای بود که تنها ۰٫۲ درصد بازار رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها به این دسته از محصولات اختصاص یافت. اما امسال تا پیش از نوامبر ۲۰۲۴ بیش از ۱۰ درصد این بازار در اختیار سیستم‌عامل Chrome OS قرار گرفت.
 
علاوه بر این، گفته می‌شود هم‌اکنون ۲۱ درصد نوت‌بوک‌های فروخته شده مبتنی بر سیستم‌عامل Chrome OS به دست کاربران می‌رسند. مهم‌ترین عاملی که در افزایش محبوبیت این محصولات موثر بوده، ارزان بودن قیمت این رایانه‌ها است که کاربران را به صورت گسترده به سمت آن سوق می‌دهد.
 
لازم به ذکر است که یک دستگاه رایانه شخصی Chromebook هم‌اکنون با میانگین قیمت ۲۵۰ دلار فروخته می‌شود. این رقم با میانگین قیمت رایانه‌های شخصی ویندوزی متفاوت است. زیرا هر دستگاه رایانه شخصی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت ۱۰۰ دلار بیشتر با میانگین قیمت ۳۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.