۲۱ میلیون نفر قربانی کار اجباری در دنیا هستند

امروزه از هر یکهزار نفر درجهان از میان نیروی کار سه نفر قربانی کار های اجباری هستند که بنا به آمار های جدید سازمان بین المللی کار این افراد به زور وارد این کارها شده و قادر به خارج شدن نیستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز،  طبق آمار های ارایه شده از سوی سازمان بین المللی کار یا ILO  در سراسر جهان حدود ۲۱ میلیون نفر قربانی کارهای اجباری هستند که به طوری  که به زور وارد آن کار ها شده و قادر به خارج شدن نیستند.
 بنا به این گزارش، بیت آندرس سر گروه برنامه ویژه سازمان بین المللی کار برای مبارزه  با کار اجباری در خصوص این معضل می گوید: روش شناسی به منظور تعیین گروه های قربانی کار اجباری مورد ارزیابی مجدد قرارگرفته و از زمانی که این سازمان برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ تخمین های خود را در مورد وجود این افراد درجهان منتشر کرد با بهبود در این زمینه مواجه شده ایم.
 بنا به گفته های آندرس، سال گذشته راه درازی را پیموده ایم در این زمینه پیشرفت هایی را نیز به دست آورده ایم به طوری که کشورهای جهان  را به تصویب قوانین منع کار اجباری مجاب کرده ایم چرا که مبارزه با قاچاق انسان و اشتغال شبیه برده  داری نیز در بطن این سیاست ها و قوانین نهفته شده است.
بر اساس این گزارش،طبق آمار ها و گزارش های  ILO منطقه آسیا واقیانوسیه بیشترین تعداد کسانی  را که به کار اجباری مشغول هستند در خود جای داده است.
این گزارش می افزاید: شمار این افراد در  مناطق یاد شده به ۱۲ میلیون نفر می رسد که ۵۶  درصد کارگران اجباری جهان را شامل می شوند.
 گفتنی است،  قاره آفریقا با داشتن ۳/۷ میلیون کارگر اجباری، ۱۸ درصد این افراد را به خود جای داده است و آمریکای لاتین نیز با داشتن ۱/۸ میلیون قربانی در جایگاه سوم لیست ILO قرار دارد.
 این گزارش حاکیست،۱۸/۷ میلیون نفر  از افراد شاغل در کارهای اجباری که ۹۰ درصد این افراد را شامل می شود از سوی افراد یا شرکت های بخش خصوصی مورد بهره کشی قرار می گیرند که از این میزان ۵/۴میلیون نفر یعنی در حدود ۲۲ درصد قربانی بهره کشی جنسی هستند و ۲/۱۴ میلیون نفر در حدود ۶۸ درصد قربانی بهره کشی در فعالیت های اقتصادی مانند کشاورزی، ساخت و ساز ، کارهای منزل و کارخانجات هستند.
 بنابر این گزارش،‌۲/۲ میلیون نفر(۱۰ درصد) در اشکال کار اجباری شکل گرفته از سوی دولت ها مشغول به کار هستند که این افراد به عنوان مثال در زندان ها، پادگان های نظامی کشور ها و یا از سوی گروه های مبارزو مخالف مورد استفاده قرار می گیرند.
 گفتنی است، اقتصاد پیشرفته و اتحادیه اروپا ۵/۱ میلیون نفر کار گر اجباری را در خود جای داده اند که این تعداد ۷ درصد از کل نیروی کار اجباری جهان را تشکیل می دهد./چ


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.