۲۱ نوع وام دانشجویی

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم: تعداد وام هایی اعطایی به دانشجویان از چهار نوع وام در سال های قبل به ۲۱ نوع وام و تسهیلات دانشجویی رسیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا،کیوان مرادیان افزود: به عنوان نمونه وام سفر به عتبات عالیات برای دانشجویان در نظر گرفته شده و مبلغ این وام بین۴۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان است.
وی اضافه کرد: دیگر وام اعطایی به دانشجویان وام پایان نامه است که برای کارشناسی ارشد بین ۳۰۰ تا۵۰۰ هزار تومان است.
رییس صندوق رفاه دانشجویی گفت: البته این نوع وام برای دانشجویان دکتری۸۰۰ هزار تومان است.
مرادیان با اشاره به این که دانشجویانی که در رشته های مرتبط با انرژی هــسته ای تحصیل می کنند وام های اعطایی به آنان نسبت به دیگر دانشجویان دو برابر خواهد شد تصریح کرد: به عنوان نمونه وام پایان نامه دانشجویان مرتبط با رشته انرژی هسته ای در مقطع دکتری حدود یک میلیون و۶۰۰ هزار تومان است.
وی افزود: همچنین وام برای قهرمانان ورزشی و نخبگان حدود دو برابر سقف مجاز است.
رییس صندوق رفاه دانشجویی گفت: وام تحصیلی برای دانشجویان حدود۳۷۰ هزار تومان در یک ترم است اما برای قهرمانان ورزشی و نخبگان۷۵۰هزار تومان خواهد بود.
مرادیان تصریح کرد: ودیعه مسکن مجردی از دیگر تسهیلات این صندوق است که برای دانشجویان دانشگاه های تهران دو میلیون و دیگر شهرها یک میلیون و۵۰۰ هزار تومان است.
وی گفت: وام برای درمان بیمارهای خاص بین۲ تا ۵ میلیون تومان و بخشی از آن بلاعوض است.
رییس صندوق رفاه دانشجویی با بیان این که دانشجویان می توانند از وام تغذیه نیز استفاده کنند؛ افزود: دانشجویان می توانند در یک ترم تحصیلی پول غذا ندهند و در هر ترم از این وام استفاده کنند البته در این نوع وام پولی به دانشجو داده نمی شود بلکه به حساب بدهکاری آنان منظور می شود.
مرادیان گفت: دانشجویانی که می خواهند کارهای اختراع و ابتکاری انجام دهند تا دو میلیون تومان به آنان وام داده می شود.
وی تصریح کرد: وام حوادث غیر مترقبه برای دانشجویان هم برای یک نوبت۳تا۵برابر سقف مجاز است.
رییس صندوق رفاه دانشجویی افزود: ثبت نام همه انواع وام ها به همراه وام شهریه، تحصیلی و بیمه از۱۲بهمن آغاز خواهد شد و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.  
مرادیان گفت: تلاش می کنیم به همه اشخاص متقاضی، تسهیلات پرداخت شود اما امکان دارد در بعضی از وام ها فقط بر اساس اعتبارات و تسهیلات پرداخت شود.
وی تاکید کرد: بازپرداخت این وام ها در دوران دانشجویی نیست و پس از فارغ التحصیلی دانشجویان در اقساط بیش از۶۰ ماه باز پرداخت خواهد شد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.