۲۲۰۰ طرح آموزشی در کشور به بهره برداری می رسد

جام جم آنلاین: رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدراس کشور گفت: با بهره برداری از ۲۲۰۰ طرح عمرانی آموزشی، ورزشی و پرورشی ، یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی کشور افزوده شد.

مرتضی رئیسی در مصاحبه با واحد مرکزی خبرافزود: این طرح ها متشکل از ۱۳ هزار کلاس درس و شامل مدارس جدید وجایگزین، تخریب و بازسازی و مقاوم سازی است که ۴۵۰۰ کلاس آن مربوط به پایه جدید التاسیس ششم و بقیه مربوط به دیگر پایه ها و دوره های تحصیلی است.

وی گفت: برای اجرای این طرح های عمرانی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبار ملی و کمک های مالی خیران مدرسه ساز هزینه شده است.

رئیسی با اشاره به اجرای نظام آموزشی جدید و ایجاد پایه ششم ابتدایی از آغاز سال تحصیلی گفت: حدود ۴۰ هزار کلاس درس برای این پایه به اشکال مختلف ایجاد شد که در تاریخ آموزش و پرورش کاری بزرگ و بی سابقه است.

وی افزود: کلاس های پایه ششم با اجرای راهکارهای مختلف به ویژه ارتقای بهره وری از فضاهای آموزشی پیشین ، استفاده از ظرفیت خالی مدارس و ادغام مدارس راهنمایی تامین شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ، تامین تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی برای سال تحصیلی جدید را در مقایسه با گذشته از دیگر اقدامات بی سابقه دانست.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.