۲۳ ساعت تلاش برای نجات جوان چاهکن

حادثه > داخلی– گروه حوادث:
با گذشت ۲۳ ساعت از گرفتار شدن کارگر جوان در عمق ۱۵متری چاهی در سیرجان، عملیات نجات وی با موفقیت به پایان رسید.

بعد از ظهر یکشنبه ۱۶مهرماه، فردی با آتش‌نشانی شهرستان سیرجان تماس گرفت و از گرفتار شدن کارگر جوانی در عمق ۱۵متری چاه خبر داد. به‌دنبال این تماس، گروهی از مأموران راهی محل حادثه شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد کارگر جوان بعد از حفر چاه فاضلاب به عمق ۱۵متر، سرگرم ساخت کانال‌های افقی(پشته) در عمق چاه بوده اما هنگامی که داخل یکی از کانال‌ها رفته، هنگام حفاری، ناگهان دیواره کانال ریزش کرده و او زیر خروارها سنگ و خاک گرفتار شده است.

آتش‌نشانان در ادامه متوجه شدند که تمام بدن کارگر جوان به‌غیراز سر او زیر سنگ و خاک مدفون شده و فشار حجم زیاد خاک باعث شده که او نتواند حرکت کند. از طرفی با توجه به اینکه مرد جوان در عمق ۱۵متری زمین دچار این حادثه شده بود، احتمال داشت که به‌علت کمبود اکسیژن دچار مشکل تنفسی شود. با مشخص شدن این موضوع، ماجرا به دیگر تیم‌های امدادی مخابره شد و ساعتی بعد چند گروه از امدادگران هلال احمر و آتش‌نشانی راهی محل حادثه شدند.

یکی از افراد حاضر در محل حادثه در گفت‌وگو با همشهری گفت: عملیات نجات از حدود ساعت چهار بعد از ظهر یکشنبه شروع شد و تا ساعت سه بعد از ظهر روز بعد ادامه داشت. کارگر چاهکن که جوانی افغانی است، هنگام کندن کانال افقی در عمق چاه به یک قنات خورده و چون خاک قنات سست بوده، دیواره کانال ریزش کرده و او زیر خاک و سنگ گرفتار شده بود. وی ادامه داد: امدادگران بعد از ورود به داخل چاه، سعی کردند با کندن دیواره کانال، خاک را از اطراف کارگر جوان کنار بزنند و او را بیرون بکشند اما آنها هر چه کندند، دوباره دیواره ریزش کرد و جای خاک‌های قبلی را پر کرد. حتی آتش‌نشانان تصمیم گرفتند با کندن چاه دیگری در جایی که کارگر جوان گرفتار شده بود به او رسیده و وی را بیرون بکشند اما دیواره این چاه هم به‌خاطر سست بودن خاک ریزش کرد و چاه پرشد.

بر اساس این گزارش در حالی که بیش از ۳۰کارگر چاهکن در چند گروه مجزا، به‌صورت نوبتی وارد چاه می شدند تا با کنار زدن خاک‌هایی که کارگر جوان زیر آن گرفتار شده، او را نجات دهند سرانجام این عملیات به نتیجه رسید و جوان ۲۲ ساله از عمق چاه بیرون کشیده شد و در اختیار اورژانس قرار گرفت. 


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.