۲۳٫۵میلیارد مترمکعب گاز در مناطق مرکزی ایران تولید شد

به گزارش خبرگزایر مهر، مهدی فکور درباره آخرین وضعیت تولید گاز طبیعی در مناطق مرکزی ایران، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۲۳ میلیارد و ۴۵۴ میلیون متر مکعب گاز در میادین مناطق مرکزی ایران تولید و به پالایشگاه های گاز ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۳۰۸ میلیون مترمکعب گاز بیش از برنامه های مصوب شرکت ملی نفت در مناطق مرکزی تولید شده است، تصریح کرد: بر این اساس گاز تولیدی به پالایشگاه‌های هاشمی نژاد، فجر جم، بندرعباس و پارسیان، تحویل شده است.

 

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با بیان اینکه در شرایط فعلی میزان تولید روزانه گاز در منطقه زاگرس جنوبی به طور متوسط ۲۰۹ میلیون متر مکعب بوده است، اظهار داشت: این حجم گاز از میادین آغار، دالان، نار، کنگان، گورزین، سرخون، تابناک، هما، شانول و وراوی تولید شده است.

 

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر متوسط تولید ماهانه گاز در منطقه زاگرس جنوبی بیش از ۱۸۴ میلیون متر مکعب در روز بوده که این میزان برای متوسط سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب است.

 

وی همچنین از تولید متوسط روزانه ۴۱ میلیون و ۶۸۵ هزار متر مکعب در منطقه شرق کشور خبر داد و افزود: این گاز از میدان‌های مزدوران، شوریجه و گنبدلی به طور متوسط در ماه ۳۸ میلیون و ۹۳۸ هزار متر مکعب در روز تولید می شود.

 

این مقام مسئول، یادآور شد: هم اکنون متوسط سالانه تولید گاز در شرق ایران ۴۰ میلیون و ۸۵۸ هزار متر مکعب در روز است ضمن آنکه در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب نیز از میدان گازی تنگ بیجار به طور متوسط سه میلیون و ۳۵۹ هزار متر مکعب گاز در روز تولید می شود.

 

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از افزایش تولید ۳۰۸ میلیون متر مکعبی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به برنامه تولید تکلیفی خبر داد و تاکید کرد: از ابتدای امسال و با برنامه ریزی صورت گرفته موفق شدیم که از میزان مجموع تولید تکلیفی در این مدت میزان ۳۰۸ میلیون متر مکعب اضافه تولید کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.