۲۳۹۵ محکوم به پرداخت نفقه و مهریه

۱۰م اسفند ،

مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: از سال ۶۹ که ستاد دیه راه‌اندازی شد بیش از ۶۷ هزار نفر زندانی جرایم غیر عمد به آزادی رسیدند و در حال حاضر نیز ۱۰ هزار و ۳۳۵ نفر زندانی در کشور وجود دارد که در انتظار کمک‌های مردمی می باشند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد به همت خیران برگزار شد.

“سید اسدالله جولایی”مدیرعامل ستاد دیه کشور در این زمینه  اظهارداشت: طی ۹ ماه اخیر سال جاری ۷ هزار و ۲۳۶ نفر از بند رهایی یافتند که جمع مبلغ بدهی آنها ۶۳۳ میلیارد تومان بود. که این اشخاص از طریق کمک‌های مردمی و سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به آزادی رسیدند.

جولایی با بیان این‌که در حال حاضر ۲۱۹۱ نفر بدهکار جرایم دیه را در زندان‌ها داریم، افزود: تا قبل از اجرای اجباری شدن بیمه شخص ثالث روزانه ۵۷ تا ۶۰ نفر وارد زندان می‌شدند، اما با اجباری شدن این قانون روزانه یک تا ۲ نفر وارد زندان می‌شوند.

مدیر کل ستاد دیه کشور تصریح کرد: اگر قانون بیمه اجباری شدن شخص ثالث تصویب نمی‌شد، در حال حاضر حداقل ۵۰ هزار نفر در این خصوص در حبس به سر می‌بردند.

وی با بیان این‌که ۲ هزار و ۳۹۵ نفر محکوم نفقه و مهریه در زندان‌ها حضور دارند، گفت: برای کمک به آزادی محکومان جرایم غیر عمد مبلغ ۳۹۰ میلیارد تومان احتیاج داریم.

مدیر کل ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم با کمک همه‌ مردم بتوانیم در شب عید پدرهای خانواده‌ها را در کنارشان ببینیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.