۲۴ هزار تخت بیمارستانی در کشور احداث می شود

محمدجعفر علیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت این بیمارستان ها حاصل تصمیم دولت نهم در جریان سفرهای استانی به نقاط مختلف کشور است.

وی گفت: امسال پنج هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۵۹ بیمارستان دولتی احداث و به بهره برداری می رسد.

وی اظهارکرد: هم اکنون ۱۵ بیمارستان در نقاط مختلف کشور آماده بهره برداری است که از جمله آن ها، بیمارستان ۲۷۰ تختخوابی گرگان می باشد.

وی اضافه کرد: عملیات احداث ساختمان ۱۳ اداره کل راه و شهرسازی نیز در استان های مختلف به اتمام رسیده و تا پایان مهرماه جاری به بهره برداری می رسد.

وی یادآورشد: احداث فرهنگسرای علوم پزشکی و مرحله اول مصلی بزرگ تهران شامل محوطه سازی و رواق های این مجموعه از جمله طرح های اجرا شده توسط وزارت راه و شهرسازی در سال جاری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث سالن اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران به عنوان بزرگترین طرح این وزارتخانه بوده که به منظور برگزاری اجلاس های بین المللی ساخته شده است.

علیزاده با اشاره به طرح های وزارت راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی افزود: ۱۰ طرح بزرگ در این استان در حال اجراست که از جمله شامل احداث هفت بیمارستان با ظرفیت یکهزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان ۵۸۰ تختخوابی تبریز، ندامتگاه مرکزی تبریز با ظرفیت پنج هزار نفر، بیمارستان ۳۵ تختخوابی چاراویماق و بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی مراغه از جمله این طرح هاست.

وی اظهار کرد: امسال برای تکمیل طرح احداث بیمارستان مراغه پنج میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده می شود.

شهرستان مراغه با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

۷۴۸۳/۵۹۰/۵۸۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.