۲۵ میلیون بیکار در اتحادیه اروپا

جام جم آنلاین: وجود تقریباً بیست و پنج میلیون بیکار در اتحادیه اروپا به افزایش بی‌خانمانی و سایر مشکلات اقتصادی و معیشتی برای شهروندان مقیم کشورهای عضو این اتحادیه دامن زده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، مجری این شبکه ابتدا گفت، تظاهرات و ناآرامی های اخیر در اسپانیا حاکی از مشکلات عمیق اقتصادی در این کشور است.

هرچند نرخ بیکاری در اسپانیا بالاترین نرخ بیکاری در تمامی اتحادیه اروپا به حساب می آید و بسیاری از جوانان اسپانیایی برای پیدا کردن کار، مایل به مهاجرت از این کشور هستند، این جوانان باید مسافت‌های بسیار دوری را برای پیدا کردن شغل طی کنند و از اتحادیه اروپا خارج شوند، زیرا کشورهای همسایه اسپانیا و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی نیز از بیکاری مزمن رنج می برند و هیچ ظرفیت مازادی برای پذیرش کارگران مهاجر ندارند.

گوینده آرتی افزود: با وجودی که اسپانیا دارای چهارمین اقتصاد بزرگ در میان تمامی کشورهای اروپایی است، بیش از شش میلیون نفر در این کشور با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری از بیکارانِ بی‌خانمان نیز در خیابان‌ها و پارک‌های عمومی، شب را به صبح می‌رسانند.

 خبرنگار این شبکه طی گزارشی از بروکسل گفت، از بیست و چهار و شش دهم میلیون نفر بیکاری که در سراسر اتحادیه اروپا وجود دارند، هفده و چهار دهم میلیون تن از آنان در کشورهای حوزه یورو بسر می‌برند. نرخ بیکاری در منطقه یورو از زمانی که واحد پولی یکپارچه‌ی یورو عرضه شد به این طرف، هرگز به این حد بالا نبوده است. نرخ رسمی بیکاری در اسپانیا به بیست و چهار و سه دهم درصد رسیده که در اتحادیه اروپا بالاترین رقم محسوب می شود. در میان جوانان اسپانیایی و یونانی، نرخ بیکاری حتی بالاتر از پنجاه درصد گزارش شده است.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.