۲۵ درصد سبد سوخت ناوگان حمل و نقل کشور سی ان جی است

شنبه ۲۳ اردیبهشت – ۰۵:۳۰:۴۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مصرف بیش از ۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب سی ان جی در سال ۹۰؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- مصرف سی ان جی کل کشور در سال ۹۰ بیش از ۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب بود که این میزان معادل ۲۵ درصد سبد سوخت ناوگان خودروهای کشور است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام این خبر گفت: سال گذشته به طور میانگین روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده شده (سی ان جی) در جایگاه های سی ان جی سراسر کشور توزیع شده است.
علی فراهانی با تاکید بر ساخت و راه اندازی ۴۵۱ جایگاه جدید در سال ۸۹ و ۱۸۳ جایگاه جدید در سال ۹۰ افزود: هم اکنون علاوه بر تحقق سهم ۲۵ درصدی گاز طبیعی فشرده شده در سبد سوخت کشور، در توسعه صنعت سی ان جی نیز رشد قابل ملاحظه ای ایجاد شده به نحوی که در آستانه کسب مقام دومی دنیا از لحاظ شمار جایگاه های سی ان جی قرار داریم.
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: در صورتی که زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت سی ان جی در کشور ایجاد نمی شد، هم اکنون شاهد مصرف همین مقدار بنزین در کشور بودیم که هم اکنون گاز طبیعی جایگزین آن شده است.
به گزارش آریا، با فرض تبدیل میزان مصرف سی ان جی سال ۹۰ به بنزین و محاسبه هر تن بنزین به قیمت ثابت ۱۰۰۰ دلار ارزش سی ان جی مصرف شده در سال گذشته دست کم بیش از چهار میلیارد و ۳۲۰ میلیون دلار بوده است.
کشورمان هم اکنون با حدود ۱۸۸۰ باب جایگاه سی ان جی، پس از پاکستان، چین و آرژانتین مقام چهارم دنیا را از نظر شمار جایگاه های سی ان جی به خود اختصاص داده است که با افزایش شمار آن به ۲۵۰۰ باب در سال ۹۱، ایران دو کشور چین و آرژانتین را پشت سر خواهد گذاشت و پس از پاکستان در مقام دوم قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۲۱۷۳۰۴۰۴۱۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.