۲۵ سال حضور در زندان به خاطر اشتباه قاضی امریکایی +عکس

قضاوت اشتباه دادگاه تگزاس باعث شد مردی ۲۵ سال بی ‌گناه در زندان‌‌های این ایالت زندانی شود.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، مایکل مورتون که ۲۶ سال پیش به اتهام قتل و ضرب و شتم همسرش از طرف هیأت منصفه دادگاه تگزاس مجرم شناخته شده بود به ۲۵ سال زندان محکوم شد، اما وکیل او پس از گذشت ۲۵ سال شروع به جمع‌آوری دلایل و مدارکی درباره بی‌ گناهی این مرد کرد تا این که در جریان آزمایش DNA پی به بی‌ گناهی وی برد.

مایکل متهم شده بود که در سال ۱۹۸۶ زمانی که پسر ۳ ساله‌ اش در اتاق دیگری بوده همسر خود را با وارد کردن ضرباتی کشته است. اما مایکل این موضوع را طی سال ‌ها همواره تکذیب می‌ کرد تا این که با گذشت ۲۵ سال شواهد و آزمایش DNA نشان داد که مرد دیگری قاتل همسر او بوده است.

    

زمان دستگیری —– لحظه آزادی

شواهد به دست آمده نشان داد که مدارک و دلایل زیادی از هیأت منصفه مخفی مانده بود تا همه چیز علیه مایکل پیش برود. هیئت منصفه نیز هیچ پیگیری خاصی برای جمع آوری مدارک لازم جهت رفع اتهام از این مرد نکرده بود.

مایکل که در گذشته نیز هیچ سابقه کیفری نداشت به ناحق ۲۵ سال از بهترین روز‌های زندگی خود را به دور از پسرش در زندان سپری کرد. کارشناسان و پلیس آن زمان جسد همسر او را در خانه ‌اش مرده یافتند که با فرود یک شیء به سرش کشته شده بود.

در آن زمان یکی از همسایگان مایکل گفته بود که در نزدیکی خانه ‌شان فرد مشکوکی را دیده بود اما هیچ یک از اعضای هیأت منصفه به این موضوع توجهی نکرده بودند. با توجه به مدارک و شواهد ارائه شده از سوی وکیل مایکل و با توجه به نتایج آزمایش‌‌های DNA ، وی پس از ۲۵ سال زندان بی‌ گناه شناخته شد و از زندان آزاد شد.

مایکل لحظه آزادی خود را احساسی شیرین و زیبا بیان می‌ کند. او در این رابطه می‌گوید تابش اشعه خورشید و تنفس هوای آزاد خارج از سلول روح دوباره‌ای به زندگی ‌اش بخشیده است.

مادر کریستین (همسر مقتول مایکل) در این رابطه گفته که نوه ۳ ساله او شاهد قتل مادرش بوده و همیشه در توصیف‌‌ های کودکانه‌ اش به مردی شبیه هیولا با سبیل ‌‌های بزرگ اشاره داشته است.

مایکل به خاطر ۲۵ سال زندان با طرح شکایتی از قاضی دادگاه، تنها حدود۲ میلیون دلار غرامت دریافت کرده است. پسر او طی این سال‌ها هرگز خواستار ملاقات پدرش نبوده و مایکل می ‌گوید این موضوع او را بسیار رنج می ‌داده و امیدوار است با افشا شدن حقیقت، او بتواند با تنها فرزندش زندگی کند.
وکیل این مرد معتقد است اگر قاضی دادگاه و هیئت منصفه دقت و جدیت بیشتری به خرج می دادند، مایکل در همان زمان بی گناه شناخته می شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.