۲۵ هزار جلد کتاب iبه تنب بزرگ رسید/ iبه سریعی دومین کتابخانه صبا تاسیس می شود

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

شیرین صمدی مجری برنامه صبح ایران در خصوص فکر تاسیس کتابخانه صبا در گفتگو iبه خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه کتابخانه صبا سری جدید خود را در برنامه صبخ خیر ایران آغاز کرد و طرح آن با هدف فرهنگ و مطالعه و ترویج کتابخانی بود.
وی ادامه داد: رساندن کتاب iبه شهرها و مناطقی که دسترسی iبه آن ندارند جزء اهداف اصلی ما قرار گرفت.
صمدی با اشاره iبه پخش اولین برنامه در خصوص کتابخانه صبا اظهار داشت: اواسط تیرماه سال جاری اولین برنامه ها را در استودیو ضبط کردیم و با پخش آن هدیه کتاب و اندیشه را با مخاطبان در میان گذاشتیم.
این گوینده اظهار داشت: سعی کردیم در این برنامه iبه مخاطبان بگوییم که iبه جای نگه داشتن کتاب ها iبه صورت دکور در خانه ها، بیایید آن ها را iبه مردم دیگر هدیه کنید.
صمدی با اشاره iبه حجم بالای پیامک ها گفت: در ابتدا مخاطبان آغاز iبه دادن پیامک کردند و بعد از آن همکارانم با تماس و صحبت با مردم دست iبه جمع آوری کتاب ها زدند و آن ها را با هزینه برنامه صبح بخیر ایران جمع آوری کردند.
وی با اشاره iبه پیک کتابخانه صبا افزود: باور نکردنی بود که از همهی اقشار جامعه، از طرف ریاست وزارت ارشاد و دیگر ارگان ها حدود ۵ هزار جلد کتاب فقط از تهران هدیه گرفتیم.
این مجری در خصوص افتتاح اولین کتابخانه ابراز داشت: اولین کتابخانه را در تنب بزرگ تاسیس کردیم و iبه این دلیل که آنجا کتابخانه نداشت و با بحث جزایر سه گانه خلیج فارس این اقدام را iبه سرانجام رساندیم.
مجری برنامه صبح بخیر ایران گفت: با تصمیم و فکر ترویج فرهنگ کتابخوانی، در میان راه و مسافرت خود تصمیم iبه جمع آوری کتاب و رفتن iبه شهرهای بین راه کردیم.
وی ادامه داد: در میان راه خود پایگاه جمع‌آوری کتاب را تاسیس کردیم و iبه  دنبال آن iبه شهرهای قم، کاشان، اصفهان، یزد، رفسنجان، کرمان و بندرعباس نیز سری زدیم و شاهد استقبال بی نظیر مردم آن شهرها و نیز رئیس پلیس آن مکان ها و پارکبانان قرار گرفتیم.
صمدی با اشاره iبه این مطلب که حدود ۲۳ هزار جلد کتاب جمع‌ آوری کردیم، گفت: با جمع آوری حدود ۵ هزار جلد کتاب در تهران و ۱۸ هزار جلد در شهرستان ها توانستیم iبه آمار قابل توجهی دست یابیم.
این مجری با اشاره iبه این مطلب که تلاش همه ما مسافرت iبه شهرهای دیگر است، اظهار داشت: با توجه iبه استقبال تلاش و همراهی مردم و مسئولان و نیز فرجی مدیر شبکه یک سیما، محمدی مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما و نیز داریوش ربیعی تهیه کننده برنامه صبح بخیر ایران و نیز در وقت آغاز مسافرت همراهی نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتابخانه صبا تاسیس شد.
صمدی با اشاره iبه تاسیس دومین کتابخانه صبا گفت: آرزوی قلبی من iبه عنوان مجری، ادامه یافتن و تداوم پیام عشق و محبت از طریق کتاب iبه همهی مردم ایران بوده و امیدوارم شاهد تاسیس چندین کتابخانه باشیم.
وی خاطرنشان کرد: مسافرتما از ۸ ‌آبان سال جاری آغاز شده و iبه احتمال زیاد ۲۷ آبان iبه تهران باز خواهیم گشت./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.