۲۵۰۰ نفر روز عملیات بهداشت محیط در مناطق زلزله زده آذربایجان

رییس مرکز سلامت محیط و کار از ۲۵۰۰ نفر روز عملیات ماموران بهداشت محیط در مناطق زلزله زده آذربایجان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، کاظم ندافی گفت: از ابتدای زلزله در مناطقی از استان آذربایجان شرقی تاکنون برای رفع مشکلات بهداشتی این منطقه ۲۵۰۰ نفر روز کار توسط نیروهای عملیاتی و کارکنان بهداشت محیط در قالب تیم های کارشناسی استان آذربایجان شرقی و استان های معین در این منطقه صورت گرفته است.
وی افزود: این میزان خدمت به جز خدماتی بوده است که نیروهای بهورز و کادر مراکز بهداشتی، درمانی روستایی در محل به انجام رسانده اند.

هزینه ۱۰ میلیارد ریالی وزارت بهداشت برای گندزدایی
وی افزود: وزارت بهداشت همچنین تاکنون ۱۰ میلیارد ریال برای تامین مواد و تجهیزات گندزدایی و بهسازی در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی و دانشگاه های معین قرار داده است.
وی مصرف ۴۹۰۰ کیلوگرم آهک برای گندزدایی محیط، ۱۳۲۶ کیلوگرم پرکلرین، ۸۲۰ لیتر کرئولین، ۹۶ کیلوگرم هالامید و ۱۳۰ کیلوگرم سایر موادگندزدا را بخشی از اقدامات لازم برای گندزدایی ۳۲۹ هزار هکتار از مناطق زلزله زده ارسباران اعلام کرد.

سمپاشی و طعمه گذاری، یک میلیون و ۲۲۰ هزار متر مربع
رییس مرکز سلامت محیط و کار با اعلام اینکه یک میلیون و ۲۲۰ هزار مترمربع از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی سمپاشی یا طعمه گذاری شده است، ادامه داد: ۶۰۱ مورد بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و ۲۸۰ مورد بازرسی از انبارهای نگهداری این مواد و معدوم ساختن ۶۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد بخش دیگری از اقدامات نیروهای بهداشت محیط در این مناطق طی این مدت بوده است.
دکتر ندافی کلرزنی ۱۳۴ هزار و ۱۸۵ متر مکعب آب و در اختیار قرار دادن آب به زلزله زدگان پس از سالم سازی آن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در مجموع تاکنون ۱۳۰۵ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی این مناطق انجام شده و مواردی که نامطلوب بوده است مورد پیگیری قرار گرفته است.
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: همچنین ۵۵۰۰ مورد سنجش کلر آزاد باقیمانده در آب نیز انجام شده و مواردی که خارج از استاندارد بوده است برای اصلاح مورد پیگیری های لازم قرار گرفته است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.