۲۵۴ میلیارد دلار حجم تجارت الکترونیکی کره جنوبی

۰۸م آذر ، همکاران سیستم- کره جنوبی که از نظر توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی (آی سی تی) برترین کشور دنیا شناخته شده است، در سه ماهه سوم سال جاری توانسته حجم تجارت الکترونیک خود را به به ۲۵۴ میلیارد دلار افزایش دهد.

در سه ماهه سوم سال جاری میلادی تجارت آنلاین در کره جنوبی با ۱۲٫۵ درصد رشد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به رقم ۲۵۴ میلیارد رسید. نرخ رشد تجارت الکترونیکی کره جنوبی در سه ماهه سوم امسال به پایین‌ترین حد خود در سال‌های پس از ۲۰۰۹ رسیده است.

اتحادیه بین المللی راه دور (آی تی یو) ماه قبل کره جنوبی را برای سومین سال متوالی برترین کشور دنیا از نظر توسعه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی شناخته بود. برآوردها نشان می‌دهد بیش از ۶۷ درصد از مردم کره جنوبی به اینترنت دسترسی دارند که این رقم بالاترین ضریب نفوذ اینترنت در جهان است. ضریب نفوذ فناوری‌های همراه در این کشور نیز ۸۴ درصد است.

بر اساس این گزارش، تبادلات تجاری صورت گرفته بین کسب و کارها و مشتریان در کره جنوبی در دوره مورد بررسی با ۱۰٫۶ درصد رشد به ۷٫۳ میلیارد دلار رسیده است. این رقم کمترین نرخ رشد تبادلات الکترونیکی صورت گرفته از سه ماهه اول سال ۲۰۰۹ است. در آن زمان نرخ رشد این بخش از تبادلات تجاری ۵٫۸ درصد بود.

تبادلات الکترونیکی صورت گرفته بین کسب و کارها و مشتریان که B2C معروف است در سه ماهه سوم فراز و فرود بسیاری را تجربه کرده است. بعضی از کسب و کارها در این زمینه شاهد کاهش درآمدهای خود بوده‌اند و بخشی هم شاهد افزایش آن. صنعت نرم افزار کره جنوبی از جمله بخش‌هایی است که در این زمینه عملکرد امیدوار کننده‌ای نداشته است.

تبادلات الکترونیکی صورت گرفته در این بخش حدود ۲۳٫۴ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل کاهش یافته است. صنعت موسیقی، فیلم و سرگرمی هم در این زمینه با کاهش ۱۰٫۷ درصدی مواجه بوده است.

صنعت گلکاری این کشور نیز در این دوره شاهد کاهش نرخ تبادلات الکترونیکی خود بوده است. کسب و کارهای فعال در بخش خدمات مسافرتی و پیش گزینی (رزرو)، صنعت غذا و نوشیدنی، ابزارهای خانگی، وسایل الکترونیکی و ارتباط راه دور نیز از جمله بخش هایی می باشند که شاهد افزایش تبادلات الکترونیکی خود در سه ماهه سال جاری بوده‌اند. تجارت الکترونیک در این بخش‌ها از ۱۵٫۵ تا ۳۰٫۹ درصد رشد داشته است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.