۲۶۴ نماینده خبری خارجی در ایران فعالیت می کنند

به گزارش روز سه شنبه معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‘ محمد جواد آقاجری’ در دیدار با هیات رسانه ای لیبیایی با ابراز خرسندی از حضور هیات رسانه ای این کشور در ایران اظهار داشت: وظیفه ما فراهم سازی زمینه تعامل صحیح میان رسانه های غیرمغرض کشورهای مختلف با جمهوری اسلامی ایران است.

وی با ارایه گزارش مختصری از وضعیت نشریات ایرانی و نمایندگی های رسانه های خارجی در کشور اظهار داشت: در کشور ایران ۱۹۶روزنامه، ۷۱۳ هفته نامه، هزار و ۱۹۶ ماهنامه، هزار و ۷۱۹ فصل نامه و ۲۹ سالنامه منتشر می شود که نشان دهنده نقش موثر و مقبولیت بالای مطبوعات در جمهوری اسلامی ایران است.

آقاجری در این دیدار ضمن دعوت از رسانه های لیبی برای حضور بیشتر در رویدادهای خبری ایران اظهار امیدواری کرد که با تغییرات گسترده انجام شده در کشور لیبی و سقوط یکی از بزرگترین دیکتاتورهای منطقه و جهان، شاهد حضور گسترده تری از خبرنگاران این کشور در جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی با بیان اینکه ما از تصمیم رسانه های دولتی و غیردولتی لیبیایی مبنی بر ایجاد دفتر نمایندگی در جمهوری اسلامی ایران در صورت تمایل، حمایت می‌کنیم، افزود: رسانه های لیبی با حضور میدانی و استفاده از منابع دسته اول خبری در ایران بهتر می توانند شاهد پیشرفت های گسترده جمهوری اسلامی ایران باشند.

آقاجری در این دیدار با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد موج اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی در افکار عمومی جهان یاد آور شد دشمنان اسلام به منظور تفرقه افکنی میان مسلمانان، ایران را متهم به افراطی گری می کنند، در حالی که ایران اسلامی همیشه منادی وحدت میان تشیع و تسنن، پیروی از دستورات الهی و میانه روی در رفتار و گفتار بوده است.

آقاجری با تاکید بر تلاش ها و رشادت های مردم لیبی و سایر کشورهای متاثر از موج بیداری اسلامی خاطر نشان کرد وظیفه مردم لیبی دفاع از دستاوردهای انقلاب و استقلال کشورشان است و نباید به قدرت های سلطه گر اجازه دخالت در سرنوشت کشورشان را بدهند.

در ادامه ‘ فتحی مختار بن عیسی ‘ رییس هیات رسانه ای لیبیایی ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشور ایران اظهار داشت: گروه رسانه ای لیبی حاضر در ایران از برجسته ترین خبرنگاران این کشور هستند که با قلم و حضور در جبهه نبرد با دشمن دیکتاتور جنگیده اند.

رییس هیات رسانه ای لیبی علت حضور این گروه رسانه ای در ایران را آشنایی نزدیک با حقایق ایران اسلامی به عنوان یک قدرت بزرگ عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری جمهوری اسلامی ایران پرچم اسلام را در جهان بر افراشته نگه داریم.

بنا به این گزارش در پایان این دیدار مدیر کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعضای هیات رسانه ای لیبیایی دعوت کرد علاوه بر عضویت در اتحادیه مطبوعات و خبرگزاری های جهان اسلام، با ارسال آثاری خبری در جشنواره های صلح و عدالت و همچنین جایزه سید جمال الدین اسدآبادی که با محوریت بیداری اسلامی در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

اجتمام**۱۳۱۳**۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۴۸۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.