۲۷ شبکه رادیویی تا پایان سال

جام جم آنلاین: معاون صدا اعلام کرد، انتظار می‌رود شبکه‌های تخصصی و عمومی رادیویی تا پایان سال به بیش از ۲۷ شبکه برسد که بازنگری وسیعی در جنبه‌های مختلف از ساختاری گرفته تا ساعات پخش را در آنها خواهیم دید.

در اولین هم اندیشی پیرامون سیزدهمین جشنواره رادیو مدیران شبکه‌های مختلف رادیویی،مدیران گروه‌های برنامه ساز و کارشناسان حوزه صدا با بیان دیدگاه‌های خود در نحوه برگزاری و عملکرد هرچه مطلوب تر جشنوراه صدا به آسیب شناسی، تحلیل فرصت‌ها و تهدیدات پرداختند.

به گزارش روابط عمومی معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، محمد حسین صوفی معاون صدای رسانه ملی با بیان پر اهمیت بودن جشنوراه صدا و نقش شبکه‌های رادیویی در این رخداد گفت، استفاده از مدیران رادیو در جشنواره صدا می‌تواند نقش بسزا و مهمی در راستای افزایش سطح کیفی این جشنواره و همایش داشته باشد.زیرا همه مسائل مرتبط با جشنواره از سوی شبکه‌ها به ستاد جشنواره و بالعکس منتقل می‌شود و با بیان ایده‌ها و طرح‌ها شبکه‌های مختلف و جشنواره، نهایتا بومی یکدیگر می‌شوند و نتایج بهتری حاصل می‌گردد. رادیو دارای افراد فرهیخته فراوانی است و می‌بایست از همه ظرفیتها به نحو مطلوب و بهتری استفاده شود.به همین خاطر در صورت تحقق این امر می‌توان از خرد جمعی اهالی رادیو نیز بیشتر استفاده کرد.

صوفی افزود،با قاطعیت و صداقت عرض می‌کنم که از حیثت کمی، کیفی،جوایز و حتی میهمان نوازی جشنواره بین‌المللی رادیو از بهترین جشنواره‌های دنیا است.زیرا در این گردهمایی امکانات مناسب و در فضایی ایده ال به میهمانان ارائه می‌شود.از سویی نیز معرفی بهترین‌های رادیویی،جمع شدن اهالی رادیو دور هم،شناسایی نقاط ضعف و قوت،ارزشگزاری،معرفی شبکه برتر و مواردی از این دست جز اهدافی است که در جشنواره سیزدهم مد نظر قرار گرفته است.

معاون صدا گفت: با توجه به این‌که رادیو و اهالی آن عناصر ایده پرداز بوده و افکار نو و جدیدی دارند امسال را سال ایده‌های نو و تحول در محتوا قرار دادیم.لذا این امیداوری وجود دارد که با آثار ارسالی حرفه‌ای به جشنواره سیزدهم شاهد افزایش رشد قابل توجه نسبت به جشنواره‌های سال‌های قبل باشیم.ضمن این‌که در کنار این اتفاق مهم بحث معرفی و انتخاب شبکه برتر را داریم که با توجه به ارزیابی که در طی سال انجام می‌شود شبکه برتر نیز انتخاب شده و جایزه‌ای شایسته زحمات کشیده شده را نصیب خود خواهد کرد.

صوفی ادامه داد: امروزه بیش از ۷۰ سال از تولد رادیو در ایران می‌گذرد.تولدی که پایه و اساس آن بر مبنای دو رادیوی تهران و ایران بنا نهاده شده است و مابقی رادیوهای ایجاد شده به نحویی متاثر از این دو بوده است.حتی می‌توان اینگونه گفت که طراحی سایر شبکه‌ها بر اساس ماموریت،جامعه مخاطب و رویکردهای مختلف موجود بر مبنای این دو رادیو بوده است.لذا انتظار می‌رود شبکه‌های تخصصی و عمومی رادیویی تا پایان سال به بیش از ۲۷ شبکه برسد که بازنگری وسیعی در جنبه‌های مختلف از ساختاری گرفته تا ساعات پخش را در انها خواهیم دید.

گفتنی است در خلال این نشست تعدای از مدیران شبکه‌های رادیویی با بیان نقطه نظرات مختلف و تجربیات گوناگون خود در جشنواره‌های مختلف صدا به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای گوناگون پرداختند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.