۲۷ گروه نمایش در جشنواره تئاترخوزستان اجرای عمومی دارند

به گزارش ایرنا معاون سینمایی و هنری اداره‌‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: ۵۰ اثر نمایشی به دبیرخانه بیست‌ و چهارمین جشنواره تئاتر استانی ارسال شده است که از میان آنها ۲۷ گروه به مرحله دوم یعنی همایش اجراهای عمومی راه پیدا کردند.

ناصر جنانی در گفت و گو با ایرنا افزود: بازبینی دوم این ۲۷ نمایش از طریق اجراهای عمومی صورت می‌گیرد و هیات بازبینی حین اجرای عمومی نمایش‌ها در محل اجرا حضور پیدا می‌کنند و از این طریق با دیدن نمایش‌ها در کنار مردم، نمایش‌های برگزیده‌ای را که شایستگی حضور در جشنواره را خواهند داشت، انتخاب و معرفی خواهند کرد.

چنانی با اشاره به موضوع نمایش‌های دریافت شده بیان کرد: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مسائل ارزشی و معنوی، باورهای فرهنگی و بومی استان خوزستان از جمله موضوعاتی است که هنرمندان تئاتر خوزستان در این آثار بدان پرداخته‌اند.

معاون سینمایی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ادامه داد: از این ۲۷ گروه، ۹ تا ۱۲ گروه نمایشی به مرحله نهایی بیست ‌و چهارمین جشنواره تئاتر استانی راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره در ارتقاء سطح کیفی تئاتر استان، گفت: جشنواره تئاتر استانی ویژه هنرمندان تئاتر استان توسط اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود و همایش اجراهای عمومی از ۲۳ شهریورماه تا ۳ مهرماه در ۱۱ شهرستان خواهد بود.

۶۴۲/۶۴۳

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.