۲۸۰مرکز اختلالات یادگیری فعال در کشور وجود دارد – اخبار اجتماعی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور:

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به وجود ۲۸۰ مرکز اختلالات یادگیری فعال در کشور گفت : کیفیت بخشی به مراکز استثنایی از برنامه های این سازمان است.

 
به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش عبدالهیان افزود: استاندارد سازی و جذب نیروهای متخصص وکار آمدیکی از اهداف سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشوربرای ایجاد  بینش و تغییر رفتار در دانش آموزان با نیاز های ویژه است.
وی خاطرنشان کرد: حمایت از دانش آموزان استثنایی نباید به دوره ابتدایی محدود شود بلکه برای شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان لازم است آنان تا سنین بزرگسالی نیز از حمایت خانواده بهره مند گردند.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور با تاکید بر دوره ابتدایی بعنوان مهم ترین دوره تحصیلی افزود: هدف از آموزش در این دوران تقویت حافظه، پرورش روحیه زیبا یی شناسی و ارتقای مهارت آموزی در دانش آموزان است که بر اساس گزارش های رسیده از کل کشور فرآیند اینگونه آموزش ها مثبت می باشد.
عبدالهیان اضافه کرد: باید در آموزش و پرورش استثنایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان به فعلیت رسانده شود و با توجه به خیر مضاعف در این بخش ، انتظار حمایت بیشتر از سوی آموزش و پرورش عادی وجود دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تدوین منشور ارتقای آموزش در ۱۳ مورد خبر داد وگفت :در این منشور  نگاه مترقی و کلان به آموزش و پرورش استثنایی شده است.
وی از فعالیت ۱۷۵۰ مدرسه استثنایی در کشور خبر داد وبا توجه به تحصیل دانش آموزان استثنایی بر حسب شرایط آنان در مدارس عادی و استثنایی یاد آور شد: تحصیل برخی از دانش آموزان استثنایی که از بهره هوشی متوسطی برخوردارند در مدارس عادی بصورت تلفیقی وگروه دوم به دلیل شرایط جسمی وذهنی در مدارس خاص با محتوای دروس ویژه انجام می شود.
وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۷۵۰ مدرسه مستقل وضمیمه استثنایی در کشور تصریح کرد :از این تعداد یک هزار و۲۰۰ مدرسه مستقل وما بقی ضمیمه هستند./ل


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.