۳ میلیون پناهنده در ایران اقامت دارند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از اقامت ۳ میلیون پناهنده در ایران خبر داد. خبرگزاری فارس: ۳ میلیون پناهنده در ایران اقامت دارند

عزیز کاظمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از مهمانشهر شهید ناصری (اردوگاه افاغنه) ساوه اظهار داشت: در حال حاضر ۳ میلیون پناهنده در ایران وجود دارد که علاوه بر این ۷۰۰ هزار اتباع بیگانه‌ نیز به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشترین اتباع بیگانه از مرزهای پاکستان و افغانستان وارد کشور می‌شوند که به سبب پایین بودن وضعیت خدمات بهداشتی در این کشورها، هزینه‌های بسیاری در این بخش به کشور تحمیل می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان اینکه از مجموع پناهندگان ۲۱۸ هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر می باشند، ادامه داد: هم اکنون ۲۱۸ هزار نفر از اتباع بیگانه برای انجام بیمه درمانی شناسایی شده‌‌اند که از این میزان یک‌هزار و ۵۰۰ نفر را بیماران خاص تشکیل می‌دهند.

کاظمی با بیان اینکه در دیدگاه جمهوری اسلامی ایران پناهندگان از لحاظ دینی و عاطفی نیازمند محبت می باشند، خاطرنشان ساخت: ایران صمیمانه افغانی‌ها را پذیرفته و شرایط تحصیل فرزندان آنان را به خوبی فراهم کرده به طوری که در حال حاضر ۳۳۰ هزار دانش‌آموز در مراکز آموزش عالی و مدارس مقاطع مختلف کشور در حال تحصیل می باشند.

به گفته وی هم اکنون سه درصد جامعه پناهندگان با زندگی در مهمانشهرها از خدمات متنوع بهره‌مند می‌باشند و ۹۷ درصد مابقی نیازمند ارائه خدمات می باشند.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز هدف از سفر به ایران و بازدید از اردوگاه پناهندگان را بررسی وضعیت پناهندگان در موضوع تغذیه عنوان کرد و گفت: ایران علاوه بر تحمل سختی‌های خود برای رفع مشکلات پناهندگان اقدامات ارزشمندی انجام داده و مدیریت سخاوتمندانه دولت و ملت ایران درخصوص وضعیت پناهندگان جای قدردانی دارد.

اتارین کازین با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین کمک‌کنندگان به میلیون‌ها مهاجر خارجی است که فعالیت‌هایش در سطح بین‌الملل کم‌‌نظیر است، افزود: در اردوگاه افاغنه شهرستان ساوه نکات قوت و ضعفی وجود دارد که باید در راستای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط منفی تلاش مضاعفی صورت گیرد.

به گزارش فارس از اراک، امروز یک هیئت عالی رتبه سازمان ملل متحد با حضور در شهرستان ساوه از مهمانشهر شهید ناصری (اردوگاه افاغنه) بازدید کردند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.