۳ هزار کارگاه اینترنتی در کشور فعالند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایرنا : تعداد ۲ هزار و ۹۷۸ کارگاه اینترنتی در کل کشور فعالیت دارند که از این تعداد، ۶۲٫۳ درصد کافی نت و ۳۷٫۷ درصد سایر کارگاه های خدمات اینترنت (ISP، ISDP، PAP و WIMAX) هستند.
بر اساس طرح آمارگیری از کارگاه های خدمات اینترنت که از سوی مرکز آمار ایران در دی ماه سال ۱۳۹۰ انجام شد، تعداد کارکنان کارگاه های خدمات اینترنت،۱۲هزار و ۲۶۵ نفر بوده است که نشان می دهد به طور متوسط در هر کارگاه، چهار نفر مشغول به کار بوده اند.
این گزارش ادامه می دهد، از این تعداد کارکن، ۶۵٫۵ درصد کارکن مزد و حقوق بگیر و ۳۴٫۵ درصد کارکن بدون مزد و حقوق بوده اند.
ارزش پرداختی های کارگاه های خدمات اینترنت،۹۵۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده که از این مقدار،۴۲٫۳ درصد مربوط به مصارف واسطه و ۴۸٫۹ درصد مربوط به جبران خدمات کارکنان است.
همچنین پرداختی ماهانه به هر یک از کارکنان مزد و حقوق بگیر این کارگاه ها به طور متوسط ۴٫۸ میلیون ریال بوده است.
ارزش دریافتی های کارگاه های خدمات اینترنت یکهزار و ۷۸۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده که از این مقدار،۱۷ درصد مربوط به ارائه ی خدمات اینترنت و انجام مکالمات اینترنتی در کافی نت ها ، ۶۰٫۸ درصد مربوط به ارائه ی خدمات اینترنت در کارگاه های غیر کافی نت و ۶٫۶ درصد مربوط به ارائه ی خدمات کامپیوتری است.
براساس اطلاعات حاصل ازاجرای این طرح در دوره ی مورد بررسی،ارزش ستانده‎های کارگاه های خدمات اینترنت، یک هزار و ۷۸۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و ارزش مصارف واسطه‎ی این کارگاه‎ها،۴۰۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده که نشان می‎دهد ارزش افزوده کارگاه های خدمات اینترنت یکهزار و ۳۷۷ میلیارد ریال است.
براین اساس به طور متوسط ، ارزش افزوده‎ی هر یک از این کارگاه ها، ۴۶۲ میلیون ریال بوده که نسبت به نتایج دوره ی قبل (سال ۱۳۸۶)،۱٫۳ برابر شده است.
یادآور می شود،نتایج این گزارش، در وب گاه مرکز آمار ایران به نشانی www.amar.org.ir قابل دسترس است.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.