۳ اشتباه استراتژیک استقلالی ها برای مقابله با حربه رویانیان

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

                                                                        

می شود با کمی تفکر به این نتیجه رسید که چرا علی امیری خودش و استقلال را وارد چنین کوچه بن بستی کرد. پس از انتقال جباری به سپاهان، رویانیان با نیت قرار دادن هواداران جباری مقابل باشگاه طی مصاحبه ای مدعی شد با مجتبی جباری تماس گرفته و خواهان جذب او شده اما جباری با کلمه غیرت و تعصبش به استقلال پیشنهاد او را نپذیرفته.

 

حرکت علی امیری دقیقا کپی برداری از ادعای رویانیان بود و اتفاقا با همان ایده و نیت یعنی قراردادن طرفداران کریم انصاری فرد مقابل باشگاه انجام شد. دو و حتی سه حرف غلط علی امیری اما سبب شد تا استقلال جای تلافی کردن حرکت زیرکانه رقیب با مشکل مواجه شود. سه اشتباهی که علی امیری با این مصاحبه انجام داد عبارتند از:

 

۱٫ استقلال در مقابله با جباری ادعای داشتن دست بالا را داشت و حرکت خود در تقابل با جباری را مبارزه با بازیکن سالاری خطاب می کرد. با چنین دیدگاهی جذب مجتبی جباری از طرف سپاهان حرکتی غیر اخلاقی یا در راستای بازیکن سالاری قرار می گرفت و استقلال حداقل وجهه باشگاه اخلاق محور یا اصول مدار را حفظ می کرد. باشگاهی که می توانست با کنار زدن نویسنده بیانیه و قربانی کردن او جباری را حفظ کند اما پای اصول ایستاد.

 

حالا خبر مذاکره استقلال با کریم انصاری فرد که دقیقا شرایط مشابه جباری را دارد، از استقلال هم تصویر یک باشگاه اغواگر و منفعت طلب را به نمایش می گذارد که وسط دعوای کاملا اخلاقی و اصولی پرسپولیس با بازیکنش که کاملا هم در راستای مبارزه با بازیکن سالاری صورت گرفته می کوشد تا با پیشنهاد دادن پول فراوان – همان ادعای فتح الله زاده علیه سپاهان و پرسپولیس – بازیکن آنها را بر بزند. این اشتباه اول علی امیری بود.

 

۲٫ پیشنهاد دادن استقلال به انصاری فرد پس از پاسخ منفی پرسپولیس به او هیچ بار منفی ندارد و می تواند حرفه ای تلقی شود. با این همه اعلام اینکه دو برابر پرسپولیس می دهیم تمام موازنه های اخلاقی باشگاه استقلال در این مدت را شکست. علی فتح الله زاده در این سه فصل اخیر مدیریتش بر استقلال همواره تاکید کرده که به بازیکن پوب بی حساب نداده و پول منطقی پرداخت کرده. اتفاقا کریم انصاری فرد همواره نوک پنهان تمام انتقاداتی بوده که فتح الله زاده در این مدت به مدیریت رویانیان داشته و او را به پرداخت های بی حساب متهم کرده. حالا رویانیان می تواند همین سند رسمی یعنی مذاکره علی امیری را بر سر کوی و برزن جار بزند که دیدید کدام تیم به بازیکنان پول پیشنهاد می کند؟

 

حتی مجتبی جباری هم نمی توانست چنین پاس گلی به رویانیان بدهد.

 

۳٫ اشتباه سوم علی امیری در بیان کردن میزان تعصب کریم انصاری فرد به پرسپولیس بود و اعلام اینکه باید مجسمه چنین بازیکنی را سر در باشگاه گذاشت. اگر نپذیرفتن پیشنهاد رقیب در اوج دعوا مستحق چنین پاداشی است استقلال باید مجسمه مجتبی جباری را سر در باشگاه خود بگذارد چون او هم از پذیرش چنین پیشنهادی اجتناب کرد.

 

علی امیری با تلاش برای بزرگ کردن کریم انصاری فرد در دعوایش با پرسپولیس ناخواسته به بزرگ کردن مجتبی جباری در دعوایش با استقلال کمک کرد.

 

حالا علی فتح الله زاده به وقت بازگشتن به تهران قطعا با پرسش های داغ رسانه ها پیرامون این موضوع مواجه خواهد شد. گل به خودی علی امیری استقلال را از تمام ادعاهای اخلاقی اش نسبت به پرسپولیس عقب کشاند. جمع کردن چنین اشتباهی حتی از سوی آدم با تجربه ای مثل علی فتح الله زاده آسان نخواهد بود.

 

 

 جام ورزشی

باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ali:

    khobe man ke hichy sar dar naiavordam

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.