۳ راهکار ساده برای افزایش امنیت رایانه

درایوهای سخت افزاری را به روز کنید: سیستم عامل و آنتی ویروس باید در رایانه ای بدون اشکال فنی کار کند تا همه چیز به درستی پیش برود. اگر درایور سخت افزاری معیوب باشد، دستگاه به درستی سیستم عامل را اجرا نخواهد کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در مطلب ترفنهای شبانه امشب با راهکارهایی ساده برای بالا بردن امنیت رایانه تان آشنا می شوید.

از سیستم عامل های اصل (اورجینال) و به روز شده استفاده کنید: هنگام خرید یک لپ تاپ جدید دقت کنید که حتما نسخه ویندوز اصل روی آن وجود داشته باشد؛ همچنین با تنظیم سیستم عامل روی به روزرسانی خودکار می توانید از به روز شدن به موقع سیستم خود مطمئن شوید.

درایوهای سخت افزاری را به روز کنید: سیستم عامل و آنتی ویروس باید در رایانه ای بدون اشکال فنی کار کند تا همه چیز به درستی پیش برود. اگر درایور سخت افزاری معیوب باشد، دستگاه به درستی سیستم عامل را اجرا نخواهد کرد و علاوه بر کندی سرعت، باعث بد اجرا شدن نرم افزارهای دیگر (به ویژه برنامه های امنیتی) خواهد شد. به همین دلیل هر چند وقت یک بار به سایت سازندگان سخت افزارهای خود سری بزنید و اگر آپدیتی برای آن ها معرفی شده بود، دریافت کنید.

از صحیح بودن تاریخ سیستم خود مطمئن شوید: بیشتر نرم افزارها از جمله برنامه های امنیتی و مرورگرهای اینترنتی برای کنترل مجوزهای امنیتی خود به تاریخ و زمان سیستم عامل رجوع می کنند؛ به همین دلیل حتما دقت کنید تاریخ سیستم و منطقه زمانی خود را کنترل کنید تا در این امر خللی وارد نشود./خراسان


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.