۳ روش بهبود سریع جای جوش و زخم + بسیار کاربردی

3 روش بهبود سریع جای جوش و زخم

به گزارش نیک صالحی آکنه ، جوش ، زخم و برخی بیماری‌های پوستی می‌توانند جای زشتی در صورت بگزارند. علاوه بر جای زخم در نقاط دیگر بدن ، جای زخم صورت یکی از خجالت آورترین آن‌هاست. البته غیر قابل درمان نیست.

در مقاله زیر سه راه آسان را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید زودتر از شر جای زخم‌های جدید و قدیمی خود راحت شوید بدون اینکه عوارض جانبی داشته باشند:

۱٫ استفاده از کرم ضد آفتاب و در صورت امکان پوشاندن جای زخم و جوش

اگر زخم شما جدید بود، مثلاً یک ماه ، بسیار مهم است که از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید. اشعه‌های مضر فرابنفش می‌تواند منجر به رنگدانه شدن جوش شود و وضعیت را بدتر کند. بنابراین قبل از این که در روز آفتابی بیرون بروید ، اطمینان حاصل کنید که جای زخم را با ضد آفتاب مرغوب بپوشانید.

۲٫ ماساژ روزانه

جای زخم و جوش را روزانه ماساژ دهید تا بهبود سریع‌تر و موثر تری حاصل شود. علاوه براین ماساژ جای زخم و جوش از ایجاد و تولید بافت زخم جدید جلوگیری کرده و اغلب به کم کردن جای زخم قدیمی‌تر کمک می‌کند. این روش به عنوان یکی از سریع‌ترین ، راحت‌ترین و مؤثرترین روش‌های خلاصی از جای زخم به خصوص ناشی از جراحی و تصادف در نظر گرفته می‌شود.به گزارش نیک صالحی برای نتیجه بهتر، ماساژ به همراه مرطوب کننده به افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر کمک کرده و باعث افزایش کلاژن شده که به وسیله آن فرآیند ترمیم سریع‌تر می‌شود.

۳٫ استفاده از آب لیمو

برای لایه برداری جای زخم و جوش آب لیمو به عنوان یکی از لایه بردارهای طبیعی مشهور است. در طول تاریخ برای درمان و پاک سازی زخم استفاده می‌شده است. آب لیمو حاوی مقادیر زیادی اسید سیتریک بوده که به لایه برداری موثر پوست کمک می‌کند. در مورد جای زخم ، اسید مرکبات به از بین بردن لایه‌های بالایی پوست آسیب دیده کمک می‌کند و راه را برای ایجاد پوستی سالم و جدید هموار می‌کند. علاوه براین آب لیمو به نرم کردن بافت‌های سخت که جای زخم و جوش را شکل داده‌اند می‌کند و در نتیجه پاک سازی آن را تسهیل می‌کند. هر روز آب لیمو را در محل مورد نظر مالش دهید. همچنین علاوه بر از بین بردن جای زخم به روشن‌تر و سالم‌تر شدن پوست شما کمک خواهد کرد.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت نیک صالحی/ طیبه نصرت

اختصاصی نیک صالحی

پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.