۳ منبع عرضه ارز در مرکز مبادلات ارزی

۳ منبع عرضه ارز در مرکز مبادلات ارزی | چاپ |
یکشنبه ۰۲ مهر ساعت ۱۲:۳۱

بینا- مشاور ارشد وزیر صنعت سه منبع عرضه ارز در مرکز جدید مبادلات ارزی را بیان کرد و گفت: ملاک قیمت عرضه ارز در این مرکز، آخرین قیمت روز گذشته است.
به گزارش بینا، محمود دودانگه در خصوص ساز و کار مرکز مبادلات ارزی به فارس گفت: در این مرکز تبادلات ارزی برای متقاضیان ارز با شرط ثبت سفارش و متناسب با اولویت‌های ده‌گانه صورت می‌گیرد.
وی افزود: در مرکز مبادلات ارزی متقاضیان متناسب با اولویت های تعیین شده دو درصد زیر قیمت بازار ارز دریافت می‌کنند و ملاک قیمت بازار آخرین قیمت روز گذشته است. لذا همه اولویت ها ارز مورد نیاز را دریافت می کنند که بخشی ارز مرجع، بخشی ارز دو درصد زیر قیمت بازار و بخشی دیگر ارز متقاضی است.
دودانگه گفت:‌ منابع تامین ارز برای این مرکز بانک مرکزی، بخش ریالی ۱۴٫۵ درصد سهم شرکت ملی نفت و ۲۰ درصد سهم ریالی بخش صنعت و معدن و کشاورزی از صندوق توسعه ملی است که در این مرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مشاور ارشد وزیر صنعت ادامه داد: بورس ارز ساز و کار مشخص خود را دارد و همه عرضه کنندگان ارز، صادرکنندگان و واردکنندگان در آن فعالیت دارند و با مرکز مبادلات ارزی تفاوت دارد.
وی افزود: برای صادر کنندگان هیچ اجباری وجود ندارد و گمرک هم از باب ترخیص کالا در این فرایند مشارکت دارد.
دودانگه گفت: اگر واردکننده‌ای ارز ۱۲۲۶ تومانی دریافت کند باید قیمت‌گذاری آن توسط سازمان حمایت و براساس ارز دولتی صورت گیرد.
مشاور ارشد وزیر صنعت گفت: وزرات صنعت، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی به دنبال ایجاد نگاهی مثبت با تعامل و همکاری برای تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان هستند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.