۳ هزار میلیارد تومان هزینه ساخت پروژه‌های مهر ماندگار

۲۰م آذر ،

zohrevand (4 of 19).jpg

معاون وزیر راه و شهرسازی هزینه ساخت پروژه‌های مهر ماندگار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور را بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان عنوان و اعلام کرد: تعدادی از پروژه‌های مهر ماندگار آماده شده و در انتظار بهره‌برداری می باشند.

احمد صادقی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در بیان وضعیت پروژه‌های مهر ماندگار که توسط این شرکت انجام می‌شود، گفت: تعداد بسیاری از این پروژه‌ها تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان این‌ که تعدادی از پروژه‌های مهر ماندگار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود اظهار کرد: بخشی از پروژه‌های آماده شده در انتظار بهره‌برداری می باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: پروژه‌های آزاد‌راه کنار گذر شمالی مشهد، کنار‌گذر شرقی اهواز و تقاطع‌های همسطح آن، کنار‌گذر جنوبی بومهن از جمله پروژه‌های مهر ماندگاری می باشند که به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

صادقی اظهار کرد: بخشی از پروژه‌های مهر ماندگار زیر نظر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تا پایان خرداد‌ماه و حداکثر تیرماه سال ۹۲ به بهره‌برداری خواهند رسید که بزرگراه رود‌هن – فیروزکوه – قائمشهر، کمربندی ساری، بزرگراه رشت به آستارا و بندر‌عباس به سیرجان و نیز سیرجان به انار از جمله‌ی این پروژه‌ها می باشند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مهر ماندگار باید تا قبل از دولت دهم پایان یافته و به بهره‌برداری برسند. ما نیز این پروژه‌ها را در اولویت قرار داده و به سرعت کار عمرانی آن را پیش می‌بریم.

به گفته‌ی معاون وزیر راه و شهرسازی تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مهر ماندگار در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور هزینه شده و بین دو تا سه هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است.

صادقی یادآور شد: منابع لازم برای پروژه‌های مهر ماندگار از محل اعتبارات دولتی، فروش اوراق مشارکت و نیز سهام شرکت‌های دولتی تامین می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بخش پروژه‌های مهر ماندگار در حوزه‌ی ریلی نیز از محل فاینانس اعتبارات لازم تامین می‌شود.

وی دربارهٔ بدهی‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به پیمانکاران در اجرای پروژه‌های مهر ماندگار گفت: از زمانی که وزارت راه تاسیس شده است همیشه کارفرمایان به پیمانکاران بدهی دارند و این رقم هیچ وقت صفر نمی‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که امسال بیشترین میزان پرداخت به پیمانکاران انجام شده است افزود: پیمانکاران هزینه‌ی پروژه‌ها را از منابع خود می‌آورند و پس از اجرا پول می‌گیرند به همین سبب معمولا طلبکار می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.