۳ و ۴ آبان؛ دومین کنسرت چهارگان در تالار رودکی

موسیقی > کنسرت – ارکستر
دومین کنسرت گروه چها‌رگان که جمعی از چهره‌های تازه‌نفس موسیقی سنتی ایران در آن می‌‌نوازند،ساعت ۲۰ روزهای دوم و سوم آبان در تالار رودکی به صحنه می‌رود.

احسان ذبیحی‌فر، آهنگساز و نوازنده کمانچه این گروه ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: نخستین کنسرت چهارگان آبان ماه سال گذشته در سالن استاد جلیل شهناز در خانه ی هنرمندان برگزار شد.

به گفته ذبیحی‌فر چهارگان این بار کنسرتی مشترک و در دو بخش مجزا ، با تریو (سه نوازی) عود برگزار می کند.
بخش اول این کنسرت کوارتت زهی است که در آن احسان ذبیحی فر(کمانچه)،مرتضی مختاری(کمانچه)،شیما شاه محمدی (قیچک آلتو) و بیتا قاسمی( قیچک بم) آثاری از اردشیر کامکار، حامد افشاری، نگین زمردی،کارن کیهانی، سعید هنرمند و احسان ذبیحی‌فر را اجرا می‌کنند.

more

 گفت وگوی همشهری‌ با  احسان ذبیحی‌فر دربارن آلبوم سایه‌روشن مهتاب

more

 کارنامه اردشیر کامکار در یک گفت وگوی خواندنی

به گفته ذبیحی‌فر علاوه بر نوازندگان اصلی این گروه، چند نوازنده نیز به عنوان نوازنده مهمان گروه را در اجرای برخی قطعات همراهی می‌کنند که عبارتند از :سیاوش کامکار نوازنده سنتور برای قطعه کوئینتت از سعید هنرمند،سینا خشک بیجاری نوازنده تمبک برای قطعه ضربی افشاری از اردشیر کامکار،حسن مهدی اعتباری و سولماز بدری خوانندگان همراهی کننده قطعه ارغوان از احسان ذبیحی فر بر روی شعری از ه.ا.سایه با همین نام‌.

بر اساس این گزارش در بخش دوم اجرای گروه چهارگان که به تریو عود و سازهای کو‌به‌ای و سازهای عود، بر اساس ساخته‌های محمدرضا ابراهیمی، اختصاص دارد، نوازندگانی چون محمدرضا ابراهیمی( عود)،مریم خدابخش( عود)، آزاده احمدی (عود) و سینا خشک بیجاری( سازهای کو‌به‌ای) به اجرای برنامه می‌پردازند.

 علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند با شماره ۸۳۸۸۰-۰۲۱ تماس بگیرند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.