۳۰طرح ملی معاونت هنری مستند می‌شود/حمایت ثابت و مشخص از تئاتری‌ها

۱۶اردیبهشت،

در نشست معاون هنری وزیر ارشاد مطرح شد؛

حمید شاه‌آبادی: در مدت فعالیت معاونت هنری در این دوره ۳۰ طرح ملی و عمده کلید خورد که بعضی اجرایی شده و بعضی در مسیر شکل گیری است.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نشست خبری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ساعت ۱۰ با حضور اصحاب رسانه در طبقه هفتم تالار رودکی برگزار شد.

در ابتدای این نشست حمید شاه آبادی با بیان اینکه این نشست آخرین نشست معاونت هنری ارشاد در دولت دهم است گفت: این نشست را با نگاهی به کل فرآیند ۳ سال قبل برگزار می‌کنیم و بیشتر زمان را با توجه به برگزاری نمایشگاه دست آوردهای معاونت هنری به نام ره توشه به فعالیتهای سال ۹۲ اختصاص می‌دهیم.

شاه آبادی ادامه داد: از اولین نشست مجموعه معاونت هنری نزدیک به سه سال می‌گذرد تصورم این است در دوره تازه انرژی تازهی در مجموعه معاونت هنری وجود داشت و جهت گیری مطابق بر فرهنگ و تمدن بومی در آثار هنری مورد توجه قرار گرفت، امروز با اعتراف به بعضی کاستی‌ها، افتخار به بعضی اقدامات در جهت ارتقای کیفی آثار را نیز در پرونده خود داریم. تقلید از فضای معاونت هنری دور بوده و به پتانسیل هنرمندان در تمامی عرصه ها بها داده شد.

وی عنوان کرد: در حوزه کمی اضافه بر طرح‌های تازه کیفیت محور فعالیت‌های معاونت هنری بود، در مدت فعالیت معاونت هنری در این دوره ۳۰ طرح ملی و عمده کلید خورد که بعضی اجرایی شده و بعضی در مسیر شکل گیری است، مجموعه معاونت هنری افتخار می‎کند که طرح‌های مختلفی از جمله هفته هنر استان‌ها، طرح حکمت رضوی، بنیاد ادبیات نمایشی و طرح تئاتر در خانه را ثبت کرده است.

معاون هنری وزیر ارشاد پایان دولت دهم را فرصتی برای مستند سازی طرح‌های معاونت هنری دانست و گفت: در پایان دولت دهم سرانجام هر طرح مشخص می‌شود و اینکه هر طرح چه سرنوشتی را خواهد داشت و برای صیانت از این ۳۰ طرح کتابی جامع تهیه خواهد شد که از جمله فعالیتهای ما در سال ۹۲ است. این کتاب خروجی نهایی هر طرح را مکتوب ارائه می‌دهد تا برای فعالیت همکاران ما در دولت یازدهم چراغ راهی باشد.

حمایت ثابت از تئاتری‎‌ها در سال ۹۲

شاه آبادی تصریح کرد: سال قبل از جهت انجام فعالیت‌های هنری سالی پرتراکم و حساسی را داشتیم اما هیچ یک از فعالیت‌های معاونت هنری در سال ۹۱ تعطیل نشد و با کیفیتی بهتر از قبل و کمیتی مساوی برگزار شد.

وی عنوان کرد: در سال ۹۲ در حوزه تئاتر در دو هفته قبل محوری‌ترین فعالیت اداره کل هنرهای نمایش انجام شد و آن صدور پروانه دائم برای کلیه گروه‌های نمایشی است، تا کنون ۶۷۰ گروه پروانه موقت دارند و این اقدام در جهت حمایت ثابت با بودجه مشخص از گروه‎های تئاتری است.

انتهای پیام/۵۴/۵۳

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.