۳۰موردابتلا به‌بیماری‌تب‌کنگو درکشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۰ مورد ابتلا به بیماری تب کنگو در کشور گزارش شده است.از این تعداد فقط چهار مورد ابتلا تب کنگو از انسان به انسان رخ داده و ما بقی از دام به انسان بوده است.

ایرنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۰ مورد ابتلا به بیماری تب کنگو در کشور گزارش شده است.از این تعداد فقط چهار مورد ابتلا تب کنگو از انسان به انسان رخ داده و ما بقی از دام به انسان بوده است.

‘مرضیه وحید دستجردی’ روز پنج شنبه درحاشیه مراسم گشایش پایگاه انتقال خون تهران در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون چهار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در کشور فوت کرده اند .

وی خاطرنشان کرد : هر سال به علت ورود غیر قانونی دامها به کشور این بیماری شیوع می یابد ولی مردم با اطلاع رسانی به موقع رسانه ها در خصوص بیماری تب کنگو می توانند از خطرات این بیماری آگاه شوند و موارد پیشگیری را رعایت کنند.

دستجردی افزود : آمار ابتلا به بیماری تب کنگو نسبت به مدت مشابه در سال گذشته چهار مورد کاهش داشته است ولی ما باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه را انجام دهیم.

وی گفت : در حال حاضر اهدای خون در کشور صددرصد داوطلبانه است. وقتی از کشورهای خارجی برای بازدید از پایگاههای انتقال خون به ایران می آیند ، به دلیل استقبال زیاد مردم از خون دادن در این پایگاه ها باور نمی کنند که اهدای خون در کشور ما داوطلبانه است و تصور می کنند که ما مردم و اهدا کنندگان را به اجبار برای خون گیری به این پایگاه ها آورده ایم.

وزیر بهداشت افزود : در حال حاضر ۴۵ درصد اهدای کنندگان خون به صورت مستمر به پایگاه های سازمان انتقال خون مراجعه می کنند. من نیز از اهدا کنندگان مستمر خون هستم و زنان بداند که پیش از اهدای خون ، آزمایش هموگلوبین از آنان گرفته می شود و اگر کم خونی داشته باشند، به آنها اطلاع داده می شود و خون از آنها دریافت نمی شود.

دستجردی تاکید کرد: هم اکنون واردات خونی و فرآورده های خونی به کشور نداریم و فقط آلبومین و فاکتور ۹ که صد در صد از پلاسمای ایرانی تهیه می شود، به کشور وارد می کنیم.

وی یاد آور شد: همچنین در زمان حاضر صادرات خون و فرآورده های خونی به سایر کشورها نداریم و زیرا باید پاسخگویی نیازهای داخلی باشیم و زمانی می توانیم در زمینه صادرات فرآورده های خونی موفق باشیم که آنها را به عنوان دارو صادر کنیم.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.