۳۰هزار میلیارد تومان درآمد مالیات برارزش افزوده در۶ ماه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع از محل مالیات بر ارزش افزوده ایجاد شده است.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، محمد قاسم پناهی در سی و ششمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی کشور iبه طرح جامع مالیاتی اشاره نمود و گفت : از سال ۸۴ برای ایجاد تحول در نظام مالیاتی با یک شرکت خارجی وارد مذاکره شدیم و هم اکنون مشاور را انتخاب نموده ایم تا نظام مالیاتی از وضع موجود iبه وضع مطلوب برسد.
وی با بیان اینکه برای دست یابی iبه وضع مطلوب امور مالیاتی iبه سیستم یکپارچه نظام مالیاتی نیازمندیم افزود : ایجاد سیستم یکپارچه در نظام مالیاتی iبه افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی و iبهبود در ارائه خدمات iبه مودیان منجر خواهد شد .
معاون سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه ۱۱ میلیون مودی مالیاتی در کشور داریم گفت : با ایجاد نظام یکپارچه مالیاتی همه سیستم ‌های منابع مالیاتی یکپارچه می ‌شوند و همه مودیان می‌ توانند iبه صورت آنلاین iبه آن دسترسی داشته باشند .
وی افزود: حتی این امکان برای مودیان فراهم می ‌شود که پرداخت‌ های خود را iبه صورت الکترونیکی انجام دهند.
پناهی ، زیرساخت ، منابع انسانی، مالکان منافع، مدیریت طرح و نظام یکپارچه مالیاتی را از محورهای طرح جامع مالیاتی دانست و گفت: امروز با حضور وزیر امور اقتصادی و حاویی زیرساختی را که درچند سال اخیر ایجاد شده است iبه صورت آنلاین در بیش از ۷۰۰ نقطه کشور iبه هم متصل می‌کنیم .
وی با بیان اینکه پیاده سازی نظام نرم افزاری یکپارچه مالیاتی رو iبه اتمام است افزود : در طرح جامع مالیاتی ۳۲ پروژه تعریف شده که تاکنون ۱۱ پروژه تکمیل، ۱۷ پروژه در حال اجرا و برنامه ریزی است و ۹ پروژه نیز در آینده اجرا می ‌شود که در واقع این ۳۲ طرح ما را iبه اهداف خود می رساند .
قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور iبه اصلاح قانون مالیات ‌های مستقیم اشاره نمود و گفت : برای اجرای طرح جامع نیاز iبه تغییر فرایند ها و اصلاح قانونی داریم که چهار شنبه هفته قبل اصلاح این قانون iبه مجلس ارائه شد و یک فویت آن نیز رای آورد . 
وی iبه یکسان سازی نرخ مالیات و حقوق بخش خصوصی و دولتی اشاره نمود و افزود : در اصلاحیه قانون مالیات ‌های مستقیم پایه معافیت مالیاتی ۸۴ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
پناهی اضافه نمود : اصلاح نرخ ها و گسترش پایه های مالیاتی ، اصلاح مشوق های مالیاتی در جهتی افزایش شفافیت ، ایجاد رقابت و حمایت از تولید ، ارتقاء جایگاه مالیات ، توسعه سیستم اطلاعات اقتصادی و برقراری ضمانت های اجرایی مناسب از جمله مواردی است که در پیش نویس این لایحه اصلاحی دیده شده است .
معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت : ضمن اینکه ما امسال با استفاده از سیستم اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی ۴ میلیون و نیم اظهار نامه مالیاتی دریافت نموده ایم که بی سابقه بود .
وی در ادامه iبه بحث مالیات بر ارزش افزوده اشاره نمود و افزود: از سال ۸۷ تاکنون در بحث اجرای مالیات بر ارزش افزوده پنج فراخوان داده ایم .
پناهی گفت : مالیات ارزش افزوده چند مرحله ای است که اکنون تا مرحله واردات ، تولید ، توزیع و عمده فروشی پیش رفته ‌ایم و توانستیم ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی را تحت تاثیر قرار دهیم.
وی افزود : در گام بعدی صندوق ‌های فروش نصب می ‌شود تا مالیات بر ارزش افزوده در حوزه خرده فروشی نیز اعمال شود . 
معاون سازمان امور مالیاتی گفت : در واقع با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا ۳۰ شهریور امسال۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب شده است که ۱۸ هزار میلیارد تومان از این منابع iبه دولت و ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز iبه شهرداری و دهیاری ها اختصاص پیدا نموده است .


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.