۳۰ دستگاه تردد شمار آنلاین در جاده های استان کرمان نصب شد

۲۳م اسفند ،

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان، ˈمسعود جمیلی کرمانیˈ افزود: این تعداد نسبت به سال قبل ۹۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: تعداد دستگاه های تردد شمار استان در سال قبل ۱۶ دستگاه بوده است.

وی ادامه داد: استان کرمان دومین استان ترانزیتی و پرتردد کشور محسوب می گردد.

جمیلی اظهار کرد: با توجه به شرایط و موقعیت استان کرمان که در مسیر کریدور شمال جنوب قرار دارد، لزوم گسترش تعداد تردد شمارها برای استخراج دقیق آمار و اطلاعات، میزان تردد و تحلیل کاربردی آن به منظور برنامه ریزی و مدیریت جریان ترافیک و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای افزایش ایمنی تردد ضروری است.

وی گفت: اداره کل حمل و نقل و پایانه ها این اقدام را در دستور کار خود قرار داده و موفق به افزایش ۹۰ درصدی این دستگاه ها در سطح راه های اصلی استان شده است.

جمیلی، بیان کرد: دستـگاه های تردد شمار برخط (آنلاین) یکی از زیرمجمـوعه های حـمل و نقل هوشمند (ITS) می باشند که در حال حاضر مورد استفاده این اداره کل قرار گرفته و در پی نصب و راه اندازی این سامانه در محورهای مورد نظر امکان پذیر است.

وی گفت: همچنین امکان اخذ اطلاعات لحظه ای تردد وسایل نقلیه به تفکیک سبک و سنگین، شناسایی ساعات اوج سفر و معرفی آن به رانندگان، شناسایی و معرفی ساعات اوج تردد محورها به پلیس راه برای نظارت و کنترل بیشتر از کابردهای این دستگاه هاست.

وی شناسایی محورهای دارای تخلفات سرعت و فاصله غیر مجاز و اعمال اقدامات پیشگیرانه و مقایسه تردد محورها نسبت به ظرفیت آنها را از نتایج کاربرد دستگاه های تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان ذکر کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان گفت: ۱۲ محور اصلی استان از جمله کرمان – باغین، باغین – بردسیر، سیرجان – شهربابک و غیره در مسیرهای رفت و برگشت مجهز به دستگاه های تردد شمار شده و میزان ترافیک آنها بصورت لحظه ای قابل دریافت است.

وی افزود: اطلاعات استخراج شده از این دستگاه ها در مرکز مدیریت راه های استان تجمیع شده و علاوه بر تحلیل آماری و محتوایی آمارهای دریافت شده از دستگاه های ترددشمار، از طریق سامانه پیام کوتاه بصورت هفتگی برای مسوولان استانی ارسال می گردد.

وی ابراز امیدواری کرد: سال آینده دیگر راه های اصلی استان نیز به دستگاه های تردد شمار مجهز شود.ک/۱

۷۴۳۳/۸۱۵۴/۲۶۲۴

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.