۳۰ تا ۴۰ درصد ناباروری در مردان قابل درمان است

۲۴خردادماه،
ممتاز نیوز: متخصص بیماری‌های کلیه گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد ناباروری در مردان قابل درمان است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دکتر محمدرضا نوروزی جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری با بیان این مطلب گفت: ناباروری در مردان به آن دسته از عوامل و مشکلاتی که در ناباروری به مردان مرتبط است اطلاق می‌شود و می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد در اکثر موارد، مرد نابارور به مردی گفته می‌شود که اختلال اسپرم داشته باشد و در آزمایش‌های اسپرم که سه آزمایش در فواصل مختلف است، این اختلال ثابت شود.
 
وی افزود: اگر مردی دچار ناباروری است باید ابتدا سبب آن تشخیص داده شود، چرا که در درمان ناباروری نکته مهم سبب این بیماری است و چنانچه نیاز به دارو باشد، دارو تجویز می‌شود یا این که اگر نیاز به جراحی باشد باید از روش‌های تازه و پیشرفته استفاده کرد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: برای ناباروری جای نگرانی نیست چرا که راه‌های درمانی بسیاری برای زوج‌های نابارور وجود دارد یکی از روش‌های تازه این است که نطفه در خارج از بدن زن و مرد آماده می‌شود و داخل بدن گذاشته می‌شود که به IVF مشهور است.
 
دکتر نوروزی خاطرنشان کرد: استفاده از این روش ۳۰ تا ۴۰ درصد سبب باروری شده است. اهدای اسپرم و تخمک و رحم جایگزین نیز از راه‌هایی است که به زوج‌های نابارور برای بچه‌دار‌شدن کمک می‌کند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.