۳۰ درصد اشخاص معتاد به سرطان کلیه مبتلا می شوند

اردیبهشت ۱۴۰۳

مطالعات اخیر نشان می دهند که حدود ۳۰ درصد اشخاص معتاد و اشخاصی که دارای سابقه مصرف دخانیات می باشند، به سرطان کلیه و حتی اشکال پیشرفته این بیماری مبتلا می شوند.

لطف الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: از جمله عوامل بسیار مهم ابتلا به سرطان که یک عامل خطر جدی محسوب می گردد، استعمال سیگار و دخانیات است.

وی افزود: سرطان های مثانه و کلیه از جمله سرطان هایی است که خطر ابتلا به آنها با استعمال دخانیات به شدت افزایش می یابد و در واقع بسیاری از اشخاص معتاد به یکی از دو سرطان مثانه و کلیه دچار می شوند.

محرابی تأکید کرد: مطالعات اخیر نشان می دهند که حدود ۳۰ درصد اشخاص معتاد و اشخاصی که دارای سابقه مصرف دخانیات می باشند، به سرطان کلیه و حتی اشکال پیشرفته این بیماری مبتلا می شوند.

وی با بیان اینکه سرطان های مربوط به دستگاه اداری مانند سرطان کلیه پیشرفته در اشخاصی که به دخانیات اعتیاد دارند بسیار بیشتر است، یادآور شد: اغلب اشخاصی که به سرطان پیشرفته کلیه مبتلا می باشند، در فاصله نسبتا کمی از ابتلا به شکل پیشرفته بیماری زنده می مانند.

محرابی گفت: در مقابل اشخاص مبتلا به مراحل اولیه سرطان کلیه به مدت بیشتری به زندگی خود ادامه می دهند، به طوریکه بر طبق نتایج بعضی از مطالعات احتمال زنده ماندن اشخاص مبتلا به مراحل اولیه سرطان کلیه به مدت حداقل پنج سال، بسیار بیشتر اشخاص به شکل پیشرفته این بیماری است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.