۳۰ درصد موارد ژیاردیالامبلیا مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال است

۱فروردین ۱۳،
ممتاز نیوز: مطالعات اخیر در کشورمان نشان می دهند که حدود ۳۰ درصد موارد عفونت ژیاردیالامبلیا مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال و حدود ۱۶ درصد مربوط به گروه سنی کمتر از ۱۰ سال است.
محمد خواجوی، متخصص انگل شناسی و مبارزه با ناقلین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ژیاردیالامبلیا از جمله عفونت های مهم انگلی است که در بعضی از مناطق ایران به عنوان یکی از معضلات و مشکلات اصلی بهداشتی و درمانی مطرح است.
 
وی با بیان اینکه با وجود اقدامات پیشگیری کننده هنوز میزان شیوع ژیاردیالامبلیا در کشور بالا است، اظهار داشت: این بیماری در تمام گروه های سنی به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و سنین ابتدایی جوانی شایع است و عوارض مختلفی را به همراه دارد.
 
خواجوی تأکید کرد: مطالعات اخیر در کشورمان نشان می دهند که حدود ۳۰ درصد موارد عفونت ژیاردیالامبلیا مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال و حدود ۱۶ درصد مربوط به گروه سنی کمتر از ۱۰ سال است.
 
وی یادآور شد: بر طبق نتایج مطالعات اخیر، مصرف غذاهای آلوده، پایین بودن سطح آگاهی اشخاص در بعضی از مناطق و ناکافی بودن اقدامات و آموزش های بهداشتی، از جمله مهمترین دلایل بروز شیوع عفونت ژیاردیالامبلیا، به ویژه در سنین پایین در بعضی از مناطق کشور است.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.