۳۰ مسئول باید پاسخگوی واردات خودرو با ارز مرجع باشند

این خبر امروز دوشنبه ۸ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

۳۰ مسئول باید پاسخگوی واردات خودرو با ارز مرجع باشند

عصر خودرو : سخنگوی اصل ۹۰ با اشاره iبه بررسی پرونده واردات خودروهای لوکس با استفاده از ارز مرجع گفت: تا یکی دو هفته آینده با حضور ۳۰ مسئول، پرونده واردات خودرو های لوکس با استفاده از ارز مرجع در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از باشگاه خبرنگاران مصطفی افضلی‌فرد نماینده اردبیل با اشاره iبه بررسی پرونده واردات خودروهای لوکس با استفاده از ارز مرجع در کمیسیون اصل ۹۰ گفت: در این جهت جلسه‌ای با حضور مسئولانی از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، گمرک، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان،‌ دیوان محاسبات،‌ بازرسی کل کشور بانک مرکزی و غیره که جمعا ۳۰ نفر بودند، برگزار نمودیم.
وی افزود: در این نشست مقرر شد مسئولان iبه این سوالات پاسخ دهند که چه کسانی ارز مرجع از بانک مرکزی دریافت نموده‌اند؟ با چه ضابطه‌ای کالا وارد نموده‌اند؟ چگونه ثبت سفارش انجام داده‌اند؟ محاسبات گمرکی آنها iبه چه صورت بوده است؟ بعد از ترخیص اجناس را چگونه iبه فروش رسانده‌اند؟ و مابه‌التفاوت خرید از طریق نرخ مرجع و فروش iبه طریق نرخ آزاد iبه جیب چه کسانی رفته است؟
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در ادامه خاطرنشان نمود: مقرر شد در جلسه آتی این نشست که تا یکی دو هفته آینده برگزار خواهد شد مسئولان iبه این سوالات پاسخ دهند.
وی تصریح نمود:‌ البته در این جلسه هم پاسخ‌هایی گفتند iبه طور مثال رئیس گمرک iبه نماینده بانک مرکزی گفت سه بار نامه نوشتیم که مبنای واردات خودروها را مشخص نمایید که اقدام نکردید و ما iبه ناچار نرخ مرجع را در نظر گرفتیم.
افضلی‌فرد گفت: مقرر شد گروه‌هایی که از بانک مرکزی ارز مرجع دریافت نمودند نیز در این زمینه پاسخگو باشند.
عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل همچنین اظهار داشت:‌ در اولین نشست مواردی در خصوص علل افزایش جهشی قیمت خودروهای داخلی مطرح شد که باید پیگیری شود.

دوشنبه ۸ آبان   ۱:۷

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.