۳۰ نفر از اهالی ساختمان آتش گرفته با تلاش آتش نشانان نجات یافتند+عکس

گردآوری توسط گروه اخبار روز سایت خبری ممتاز نیوز

نگارش توسط سامان در چهارشنبه, ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ در دیگه چه خبر
30 نفر از اهالی ساختمان آتش گرفته با تلاش آتش نشانان نجات یافتند+عکس

بامداد دیروز سه شنبه در پی تماس تلفنی تعدادی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اعلام وقوع آتش سوزی در یک آپارتمان، بلافاصله ستاد فرماندهی این سازمان، آتش نشانان ایستگاه های ۹۲، ۱۰۳، ۵۷ و همچنین گروه های امداد و نجات ۱۰ و ۱۲ به همراه خودروهای حامل دستگاه های تنفسی، تشک نجات و بالابر را در ساعت ۶:۳۵ صبح به محل حادثه در تهرانپارس، چهارراه سیدالشهداء اعزام کرد.

علی امینی، مدیر عملیات منطقه سه سازمان آتش نشانی تهران در این خصوص گفت: آتش سوزی در طبقه چهارم ساختمان مسکونی پنج طبقه ۳۰ واحدی و در یک واحد مسکونی ۸۰ مترمربعی که به دفتر اداری و خدماتی تبدیل شده بود، اتفاق افتاد.

او گفت: به دنبال بروز این حادثه ۳۰ نفر از ساکنان واحد های مسکونی دیگر در طبقات مختلف این مجتمع در میان دود و آتش گرفتار شده بودند که همگی با تلاش آتش نشانان به سلامت نجات یافتند.

امینی در مورد چگونگی عملیات نیروها گفت: آتش نشانان بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه با قطع جریان برق و گاز ساختمان و تقسیم نیروها، به یاری و کمک محبوس شدگان شتافتند و با ورود به طبقات، ساکنین را به محل امن هدایت کردند.

او گفت: گروهی دیگر از آتش نشانان با استفاده از دستگاه های تنفسی و لوله های آبدهی اقدام به خاموش کردن شعله های سرکش آتش کردند و موفق شدند در زمانی کوتاه، شعله های آتش را مهار و از سرایت آن به واحد های مسکونی دیگر جلوگیری کنند.

این مدیر عملیات آتش نشانی گفت: چهار نفر از ساکنان این ساختمان که دچار دودگرفتگی شدید و مشکلات تنفسی شده بودند جهت درمان تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل حادثه شدند. 

علت وقوع آتش سوزی از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

پایگاه آتش نشانی



باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.