۳۰ هزار مسکن مهر امسال به مددجویان بهزیستی واگذار می شود

به گزارش روز جمعه خبرنگار اعزامی ایرنا به استان البرز، همایون هاشمی در حاشیه اجرای ششمین طرح آفتاب (طرحی برای بهتر زیستن) ویژه دیدار مدد جویان و معلولان با مسوولان سازمان بهزیستی کشور که در باغ گلهای پارک چمران کرج برگزار شد، افزود:در شرایط کنونی مهمترین دغدغه اقتصادی معلولان ، مسکن و اشتغال است.

وی گفت:ما تلاش می کنیم تا رکورد واگذاری مسکن را به افراد تحت پوشش این سازمان نسبت به سال گذشته ارتقا دهیم تا بیشتر مدد جویان ما از مسکن برخوردار شوند.

وی در مورد پیشرفت ارایه خدمات در سازمان بهزیستی نیز گفت: تاکنون خدمات قابل توجهی در زمینه محرومیت زدایی ، پیشگیری و ارایه مفاهیم آگاه سازی در بخش های مختلف اجتماعی و فرهنگی در دسترس مددجویان قرار گرفته است.

هاشمی تاکید کرد: هدف گذاری در راستای ارایه خدمات به مددجویان و معلولان چنانچه بدون آینده نگری باشد نمی تواند ما را به هدف اصلی خود که توانمندی معلولان است برساند.

وی گفت: ممکن است یک فرد به ظاهر سالم باشد اما هیچ تاثیر مثبتی در جامعه نداشته باشد در نتیجه نباید به افراد معلول به دید اشخاصی ناتوان نگریست.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ما با اجرای طرح آفتاب سعی می کنیم تا توانمندی های مددجویان را درقالب برگزاری غرفه نمایشگاه و طبخ غذا از سوی زنان همیار به حامعه معرفی کرده و همچنین با حضور مستقیم در روند برگزاری این طرح از نزدیک با مشکلات اساسی و مهم مدد جویان آشنا شویم.

بر اساس این گزارش ششمین طرح آفتاب از صبح امروز جمعه در باغ گلهای پارک چمران کرج با حضور مرتضی مکاریان مدیرکل بهزیستی استان البرز و مسوولان آموزشی این استان و رییس و جمعی از مدیران و مشاوران سازمان بهزیستی کشور در جمع مدد جویان تحت پوشش بهزیستی استان البرز و خانواده های آنان برگزار شد.

در این برنامه، سه دستگاه آمبولانس اورژانس اجتماعی به همراه تعدادی مددکاران اجتماعی در میان مددجویان حاضر شده و به بررسی مشکلات آنان پرداختند.

همچنین عیسی فراهانی استاندار البرز ، رییس سازمان بهزیستی را برای دیدار با مددجویان همراهی کرد و هدایایی را به رسم یادبود به شرکت کنندگان در مسابقه فرهنگی این روز اهدا کرد. وی با معلولانی که آثار هنریشان را در محل برگزاری برنامه به نمایش گذاشته بودند نیز دیدار کرد.

طرح آفتاب یک طرح آموزشی فرهنگی و توانمند سازی اجتماعی بهزیستی است که در قالب محور های مختلف برای نخستین بار در سال گذشته در بوستان هنرمندان تهران آغاز بکار کرد و در ابتدای سال جاری در چهار بوستان پایتخت، شیرخوارگاه آمنه و نیز شهرستان ورامین به اجرا در آمد.

اجتمام/۹۱۳۴/۱۸۲۳/۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۵۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.