۳۰ یورو قیمت اجاره یک قبضه سلاح خودکار جنگی در ساحل عاج

دوشنبه ۱۶ مرداد – ۰۳:۳۷:۵۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

در ابیجان پایتخت تجاری ساحل عاج اعضای گروه های جنایتکار برای ارتکاب جرایم خود سلاح اجاره می کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه ، ساحل عاج پس از درگیری های انتخاباتی سال ۲۰۱۰، به دلیل افزایش فعالیت گروه های جنایتکار روی آرامش و ثبات را در خود ندیده است.
مجامع بین المللی بارها از مقامات ساحل عاجی درخواست کرده اند که هر چه سریع تر نسبت به سلاح های سبک که به طور غیر قانونی در دست مردم قرار دارد، مبادرت کنند.
در ابیجان گروه های زیادی برای ارتکاب جرایم سلاح جنگی اجاره می کنند.
در محله ای پرجمعیت در ابیجان سلاح کلاشنیکف روزانه به قیمت ۳۰ یورو به صورت اجاره ای در اختیار گروه های جنایتکار گذاشته می شود. هر قبضه سلاح خودکار جنگی کلاشنیکف ۲۳۰ یورو به فروش می رسد. دلالان سلاح های جنگی در ابیجان حتی موشک انداز را نیز به فروش می رسانند. قیمت هر قبضه موشک انداز ۷۵۰ یورو است. دیروز (یکشنبه) در دو حمله جداگانه در ساحل عاج ۵ نظامی کشته شدند. وزارت دفاع احتمال دخالت گروه های جنایتکار در این حملات را مردود ندانست.
به دنبال رد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۰ از سوی لوران گباگبو رئیس جمهوری سابق ساحل عاج، درگیری های خونینی در این کشور رخ داد که به کشته شدن ۳۰۰۰ نفر منجر شد. در این درگیری های مقادیر زیادی سلاح در دست شورشیان سابق و شماری از مردم باقی ماند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۶۱۵۳۷۵۷۱۰۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.