۳۱۰ کشته و زخمی در انفجارهای عراق

جهان > خلیج‌فارس
منابع امنیتی عراق اعلام کردند که در سلسله انفجارهای امروز (یکشنبه ۱۲ شهریور) عراق که بیشتر به وسیله خودرو‌های بمب‌گذاری شده انجام شد، بیش از ۶۰ تن کشته و ۲۵۰ تن زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع امنیتی و پلیس عراق اعلام کردند که شهرها و استان‌های مختلف این کشور امروز شاهد انفجارها و حملات تروریستی مختلفی بود که در این حملات بیش از ۶۰ عراقی کشته و تعداد زیادی زخمی شدند که احتمال افزایش قربانیان بسیار زیاد است.

پلیس عراق اعلام کرد که حملات تروریستی انجام شده در مناطق مختلف عراق تقریبا هماهنگ و بیشتر توسط خودروهای بمب‌گذاری شده صورت گرفته است.

اسکای نیوز عربی به نقل از منابع عراقی اعلام کرد که در انفجار دو خودرو بمب‌گذاری شده در شهر العماره دست‌کم ۱۶ تن کشته و چندین عراقی زخمی شدند که حال برخی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

به گفته منابع امنیتی عراق نیز، سه خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه‌ التاجی در شمال بغداد، پایتخت این کشور منفجر شده که این انفجارها به کشته شدن چند عراقی انجامیده است.

همچنین پلیس عراق اعلام کرد: در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یک شرکت نفتی در شمال کرکوک دست کم هفت تن از نگهبانان این شرکت نفتی کشته و ۱۷ تن دیگر زخمی شدند.

یکی از افسران بلندپایه پلیس عراق که خواست نامش فاش نشود در این خصوص گفت: بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده‌ای که در پارکینگ پارک شده بود، هفت تن کشته شدند که این هفت تن از نگهبانان شرکت نفتی مذکور بودند.

یک منبع پزشکی نیز اعلام کرد که بلافاصله پس از وقوع انفجار آمبولانس‌ها با حضور در محل انفجار اجساد کشته شدگان و نیز زخمی‌ها را به بیمارستان “کی وان” در شمال کرکوک منتقل کردند که حال سه تن آن‌ها وخیم است.

بنا بر اعلام پلیس عراق، انفجارهایی نیز در استان‌های نینوا و بصره و نیز شهر تعلفر روی داده که هنوز آمار دقیقی از تعداد قربانیان در دست نیست اما دست‌کم ۱۰ تن در این انفجارها کشته شدند.

پلیس عراق اعلام کرد، تنها در انفجار تعلفر که توسط یک عامل انتحاری انجام شد سه غیرنظامی کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

در منطقه کوکلی شهر تعلفر نیز دو بمب کار گذاشته شده بر سر یک گشتی پلیس عراق، منفجر شد که این انفجارها نیز تلفاتی به بار آورده است.

هم‌چنین در انفجار دیگری در منطقه الطوز در کرکوک سه تن کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شدند.

در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده نیز در منطقه الحویجه دو تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که در پی وقوع چندین انفجار در بصره و انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در مقابل ساختمان کنسولگری فرانسه در شهرک الناصریه واقع در جنوب بغداد، دست کم چهار تن کشته شدند.

 این حملات در حالی انجام می‌شود که شب گذشته نیز در کمین افراد مسلح که در منطقه الدجیل از توابع استان صلاح الدین انجام شد ۱۱ سرباز عراقی کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.