۳۲۰ میلیارد یورو میزان بدهی های عمومی یونان تا سال ۲۰۲۴

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یونان برای تامین بخشی از نیاز های مالی خود، یک میلیارد و ۶۲۵ میلیون اوراق قرضه با سررسید ۳ ماهه منتشر کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، یونان از ۶ سال پیش تاکنون دچار رکود اقتصادی و در نتیجه افزایش بی سابقه بیکاری در بین جمعیت فعال خود شده است.رکود اقتصادی یونان که اجرای طرح های ریاضت اقتصادی مورد نظر گروه ۳ جانبه متشکل از صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا واتحادیه اروپا آن را تشدید کرده،سرمنشاء اصلی بحران بدهی های حاکمیتی منطقه یورو شده است.

بر اساس برآوردهای دولت،میزان بدهی های عمومی یونان تا سال ۲۰۲۴ به حدود ۳۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو معادل ۱۷۴ و نیم درصد کل تولید ناخالص داخلی اش خواهد رسید.

سازمان نظارت بر بدهی های یونان اعلام کرد : یک میلیارد و ۶۲۵ میلیون یورو اوراق قرضه با سررسید ۳ ماهه و با نرخ سود سه و ۹۵ صدم درصد منتشر کرده است. یونان از سال ۲۰۱۰ تاکنون که دچار مشکلات مالی شدید شده است، به سبب بالا آوردن بدهی های حاکمیتی و عمومی سرسام آور، از انتشار یافتن اوراق قرضه با سررسید بلند مدت در بازار مالی محروم شده است.

یونان همزمان که با گروه ۳ جانبه برای ادامه روند پرداخت کمک های مالی آنها به مذاکرات خود ادامه می دهد،تلاش می کند به دنبال راهی برای تامین نیازهای مالی خود بعد از پایان گرفتن برنامه کمک مالی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول در سال آینده نیز است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.