۳۲۱ میلیون سهم در بورس تهران فروخته شد

۰۶خردادماه،

با معامله ۳۲۱ میلیون برگه سهم در بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل در رقم ۴۴ هزار و ۱۰۷ واحد ایستاد. همچنین دادوستدهای امروز دوشنبه ارزشی بالغ بر یکهزار و ۲۶۸ میلیارد ریال ایجاد کرد.

به گزارش Consbank، به نقل از مهر، بازار سرمایه از ابتدای هفته سیر صعودی پرسرعتی را در پیش گرفته که همچنان ادامه دارد. صعود پرسرعت متغیرهای تالار شیشه ای سبب شد تا ظرف سه روز اول هفته شاخص کل با رشدی حدود ۱۴۰۰ واحدی، بازدهی نزدیک به ۳ درصدی را برای سهامدارانش به همراه داشته باشد.

علاوه بر اینکه این رشدها شاخص را دوباره به مدار ۴۴ هزار واحد نشاند. امروز نیز شاخص کل بازار رشدی ۱۹۶ واحدی را ثبت کرد و در رقم ۴۴ هزار و ۱۰۷ ایستاد. در فضای پررونق این روزهای بازار سهام، صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی، معدنی ها، سیمان و صنایع غذایی بیش از سایر صنایع مورد توجه بازار قرار گرفته اند و خریداران با قرار گرفتن در صف های سنگین خرید تلاش می کنند تا سهام شرکت های این گروه را تصاحب کنند.

شاخص صنعت نیز رشد ۱۸۳ واحدی داشت و به ۳۸ هزار و ۴۲۵ واحد رسید. بازار اول با افت ۴۷ واحدی مواجه شد و عدد ۳۳ هزار و ۴۵۳ واحد را ثبت کرد. اما بازار دوم سبز پوش بود و رشدی ۱٫۶۸ درصدی داشت و عدد ۸۱ هزار و ۶۹۳ واحد را از آن خود کرد.

ارزش بازار سهام نیز امروز بالغ بر ۲۱۲ هزار میلیارد تومان بود و سهامداران با معامله ۳۲۱ میلیون برگه سهم، ارزشی بالغ بر یکهزار و ۲۶۸ میلیارد ریال ایجاد کردند.


سامانه خبری ساخت و ساز کشور | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.