۳۴ کشور جهان در جشنواره کودک حضور دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با اشاره به تنوع مطلوب آثار بخش بین الملل، گفت: امسال آثاری از ۳۴ کشور جهان در جشنواره فیلم کودک به نمایش در می آید. 
 
جعفر گودرزی در اینباره افزود: با تلاش های صورت گرفته شاهد تعدد و تنوع آثار جذاب در بخش بین الملل خواهیم بود که به یقین با دوبله همزمان فضای هیجان انگیزی را برای کودکان فراهم خواهد کرد. این آثار به خوبی می توانند مختصاتی از سینمای کودک و نوجوان در اغلب نقاط جهان را برای کارشناسان و مخاطبان ترسیم کنند.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم کودک با تاکید بر اینکه امسال تمامی قاره ها در جشنواره فیلم دارند، گفت: از آسیا ۱۱ کشور، از اروپا ۱۸ کشور، از آفریقا کشور صاحب صنعت سینمای مصر، از آمریکا ۳ کشور و از قاره استرالیا یک کشور در جشنواره امسال حضور دارند.

گودرزی با اشاره به تنوع کشورهای آسیایی و اروپایی در جشنواره فیلم کودک، عنوان کرد: جشنواره از شرق دور تا خاورمیانه از کشورهای مسلمان تا کشورهای در حال انقلاب را در برگرفته و این مساله می تواند بر جذابیت این رویداد بیافزاید.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم کودک تاکید کرد: کشور جمهوری چک با ۱۵ فیلم، کرواسی با ۱۴ فیلم، جمهوری کره با ۱۲ فیلم ، فرانسه با ۸ فیلم، انگلیس با ۷ فیلم، روسیه با ۶ فیلم و اندونزی با ۴ فیلم بیشترین آثار را در جشنواره فیلم کودک دارند.
وی در پایان افزود: علاوه بر این، امسال جشنواره میزبان ۷۰ میهمان از دست اندرکاران سینمای جهان است که با احتساب حضور آن ها، تعداد کشورهای که در جشنواره فیلم و یا مهیمان دارند از مرز ۴۰ کشور عبور می کند.

بچه های زلزله زده و جشنواره کودک
 
سرپرست گروه فیلمبرداری کاروان‌های فرهنگی اعزامی جشنواره فیلم کودک به مناطق مرزی گفت: برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای فیلمبرداری از مناطق زلزله زده داریم تا در فیلم ها به ۳۰۰ کودکی که در این حادثه خانواده‌های خود را از دست داده‌اند، هم پرداخته شود.

۲۴ اثر در بخش پویا نمایی جشنواره کودک
 
۲۴ اثر در بخش مسابقه پویانمایی های کوتاه ایرانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان رقابت می کنند.

این آثار عبارتند از: آواز شب (معین صمدی)، باغ هزار دخترون (لیلا خلیل زاده)، بچه همه (لیدا فضلی)، ترازو(رامین رهبر)، توکا در قفس(مهرداد شیخان)، چرا این تلفن زنگ نمی زند؟(هادی یقین لو)، خط قرمز (مونا عبداله شاهی)، داستان زندگی پرثمر و با افتخار مداد قرمز (علیرضا چیتایی)، دوست سیاه من (نرگس تسلیمی)، راز آن درخت (معین صمدی)، سوسک کوچک (حسین ملایمی)، شب گوسفند (امیر بهران) از جمله آثار این بخش از جشنواره فیلم کودک هستند.


 کبوتر سفید کنار آینه (مریم خلیل زاده)، کچل کفتر باز (صادق جوادی)، کرماندو (حامد اکرمی)، کودکان دشت (سعادت رحیم زاده)، گوی زندگی (مجید صبری – منصوره خطیون)، ماه مهربان (نازنین سبحان سربندی)، ماهیگیر (نیما غضنفری)، مترسک (محمدرضا عابدی)، من همسرم و گاومون (آزاده معزی)، نقش (زیبا ارژنگ)، ننه کلاغه و روباهه (محمد علی سلیمان زاده)، وال استریت (فرنوش عابدی).


در میان این آثار، پویانمایی های کودکان دشت، من همسرم و گاومون، آواز شب و خط قرمز برای رقابت در بخش  بین الملل نیز انتخاب شده اند.


 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.