برنامه های دهه کرامت سال ۱۴۰۰ + برنامه های دهه کرامت در فضای مجازی

برنامه های دهه کرامت از روز ۲۲ خرداد تا ۱ تیر ۱۴۰۰ با شعار خدمت کریمانه، همدلی به رسم اهل بیت (ع) در شهر و شهرستان های تهران برگزار خواهد شد.

دهه کرامت، با ولادت حضرت معصومه در اول ذی‌القعده آغاز می‌شود و با ولادت برادرش امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان پیدا می کند.

همه ساله افتتاحیه ویژه برنامه های دهه کرامت استان تهران در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می شد که امسال این برنامه بدلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان تهران ادامه داد: ظرفیت فضای مجازی بسیار بالا است که امسال قصد داریم بیشتر برنامه های فرهنگی و هنری دهه کرامت را در فضای مجازی برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال جشن های تجمعی در مساجد نخواهیم داشت و تلاش می کنیم با اعزام کاروان های شادی جشن های دهه کرامت به ویژه ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع)  را در محلات تهران برگزار کنیم.

حجت الاسلام قدیریان تاکید کرد: در این برنامه گروه‌های هنری با استیج هاییکه در ماشین‌های روباز تعبیه شده به محلات می‌روند و به اجرای برنامه می‌پردازند، مردم نیز از بالکن‌ها و خانه‌های خود شاهد این مراسم خواهند بود.

به گفته وی، به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر (عج) نیز ۵۰ کاروان شادی در محلات شهر تهران و حدود ۱۰۰ کاروان نیز در شهرستان های مختلف تهران اعزام کردیم.

حجت الاسلام قدیریان افزود: آذین بندی خیابان ها و مساجد به مناسبت دهه کرامت و همچنین پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) و همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی در وصف حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) از دیگر برنامه های امسال دهه کرامت در استان تهران است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران یادآور شد: با همکاری شهرداری، بسیج، اصناف و سایر دستگاه های اجرایی ویژه برنامه های دهه کرامت با محوریت فضای مجازی و اعزام کاروان شادی در محلات برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: تجمعات و برنامه‌های حضوری بسیار کم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود؛ البته جشن‌های مربوط به میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در قالب‌ کاروان‌های شادی در محلات صورت خواهد گرفت.

جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان تهران امروز- یکشنبه با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده صالح (ع) در تجریش برگزار شد.

در این جلسه  نمایندگان نهادهای مختلف استان تهران به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.

نماینده حوزه علمیه تهران، در این جلسه گفت: در دهه کرامت مبلغان حوزه علمیه برای حضور در برنامه‌های این دهه آمادگی کامل دارند. همچنین برنامه «۱۰ شب؛ ۱۰ حدیث» با بیان ۱۰ حدیث از امام رضا(ع) توسط ائمه جماعت برگزار می‌شود.

به گفته وی، صلوات خاصه امام رضا(ع) نیز هر روز ساعت ۲۰ از بلندگوهای مساجد پخش خواهد شد و همچنین قرائت زیارت امین‌الله، آذین‌بندی محلات، برگزاری رزمایش خدمت کریمانه و برگزاری ایستگاه نشاط رضوی در مساجد از دیگر اقدامات خواهد بود.

همچنین نماینده اتاق اصناف تهران نیز با اشاره به اینکه ۱۳۵ اتحادیه و ۳۰۰ هزار واحد صنفی زیر نظر این اتاق هستند، گفت: تبلیغ شخصی و محیطی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی از اقدامات اتاق اصناف است. همچنین پیشنهاد می‌کنیم طی این دهه شروع کار اصناف با قرائت صلوات خاص امام رضا(ع) همراه باشد.

نماینده اداره‌کل ارشاد استان تهران نیز از ارسال کلیپ‌ها و ایجاد گروها در فضای مجازی خبر داد.

همچنین نماینده بنیاد مهدی موعود نیز به برگزاری پویش «یاد او» ویژه کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: انتشار کتاب با محور امام رضا(ع) و حضرت مهدی(عج) در دستور کار قرار دارد.

نماینده اداره‌کل زندان‌های استان تهران نیز از برگزاری مراسم ویژه روز دختر در کانون اصلاح و تربیت دختران زیر ۱۸ سال و اهدای هدایای فرهنگی به این دختران خبر داد و گفت: ۶۰ روحانی در زندان‌های استان تهران مشغول فعالیت هستند که فعالیت آنها زمینه مناسبی برای تبیین جایگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است.

نماینده شهرداری تهران نیز از برگزاری برنامه‌های حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: اردوی «دختر بابا» با حضور دخترها و پدرها برگزار می‌شود.

همچنین نماینده کتابخانه‌های عمومی استان تهران نیز اعلام کرد: اکثر اقدامات این نهاد در فضای مجازی برگزار می‌شود و نمایشگاه مجازی از کتاب‌های مربوط به زندگی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) برگزار خواهد شد؛ همچنین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز برگزار می‌شود.

نماینده اداره کل حج و زیارت استان تهران از ارتباط این اداره کل با ۱۱ هزار زائر حج تمتع سخن گفت و افزود: از طریق فضای مجازی برنامه‌های مربوط به این دهه را برای این گروه اجرا می‌کنیم. برگزاری مسابقه نقاشی «دنیای دخترانه ایده‌ال من» و مسابقه عکس «فدای دخترم» از برنامه‌های کمیته امداد استان تهران بود و نماینده آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با تأکید بر اینکه برنامه‌های این آستان بدون حضور مردم برگزار می‌شود، گفت: برگزاری مسابقه دلنوشته به محضر حضرت حمزه و تهیه کلیپ در خصوص امام رضا(ع) حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ از برنامه‌های آستان است و این آستان در برنامه علمی جشن فدای دخترم و چهارمین جشنواره کرامت مشارکت خواهد داشت.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.