۳۴۵ میلیارد ریال ارزش روز شنبه معاملات فرابورس

بورس

شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم، لیزینگ رازی، تکادو و شرکت مجتمع های توریستی و رفاهی آبادگران ایران-کیش به عنوان هشتاد و هفتمین، هشتاد و هشتمین، هشتاد و نهمین و نودمین نماد معاملاتی در فهرست شرکت های بازار پایه فرابورس درج شدند.

به گزارش فرابورس، خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم در گروه حمل و نقل آبی، لیزینگ رازی و شرکت تکادو در گروه واسطه گری های مالی و پولی و شرکت مجتمع های توریستی و رفاهی آبادگران ایران-کیش در گروه هتل ها و رستوران ها قرار دارند.

۳۴۵ میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس ایران
در حالی که ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابجایی ۳۴ میلیون اوراق بهادار به ۳۴۵ میلیارد ریال رسید، بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس ذوب آهن اصفهان در بازار دوم با جابجایی ۱۶ میلیون و ۱۳۷ هزار سهم و با نرخ هزار و ۹۰۷ ریال داشت.

کمترین حجم معاملات را بیمه میهن در بازار اول فرابورس با جابجایی ۲۰۰ سهم و با قیمت پایانی هزار و ۱۵۷ ریال کسب کرد. بیشترین افزایش قیمت را صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود در بازار دوم با افزایش قیمت ۵ درصد و قیمت پایانی ۲ هزار و ۵۰۰ ریال در سیستم معاملاتی امروز ثبت کرد. بیشترین کاهش قیمت را افرانت در بازار اول با کاهش قیمت ۴٫۳ درصد و قیمت ۹ هزار و ۴۶۳ ریال از آن خود کرد.

حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی
در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره امید با جابجایی ۹۰ هزار و ۲۵۰ برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب ۴۲ هزار و ۸۱۰ برگه مشارکت نفت فصلی، ۲۲ هزار و ۶۵۰ برگه اجاره مپنا، ۲۰ هزار و ۴۹۰ برگه مشارکت نارنجستان، ۱۲ هزار و ۱۷۰ برگه اجاره سامان، ۶ هزار و ۹۱۰ برگه گواهی سپرده انصار، ۵ هزار و ۶۳۰ برگه اجاره لیزینگ سینا، ۵ هزار و ۲۰ برگه اجاره ماهان، ۴ هزار و ۲۳۰ برگه اجاره مسکن، ۳ هزار و ۹۰۰ برگه اجاره ماهان۲، هزار و ۱۳۰ برگه مشارکت مسکن مهر، ۲۶۶ برگه مشارکت توسعه، ۱۶۴ برگه مشارکت ایران شرق، ۱۰۰ برگه مشارکت بوتان و ۸۰ برگه اجاره جوپار به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابجا شد.

بازگشایی دو نماد و توقف یک نماد
نماد معاملاتی اوراق مشارکت پالایش نفت شیراز در نماد پانفت و نماد معاملاتی اوراق ماهان۱پس از پرداخت سود علی الحساب ۳ ماهه اوراق، امروز بازگشایی شدند. همچنین امروز اوراق اجاره لیزینگ سینا در نماد صینا۱ برای پرداخت اولین سود سه ماهه متوقف شد.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز حدود یک درصد کاهش داشت و در مرز ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان مبادله شد.


اخبار بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.